۹۰ پروژه با ۴۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار؛ دستاورد سفر رئیس‌جمهور برای زنجانی‌ها
10 آذر 1400 - 10:04
شناسه : 41680
0

علنی به نقل از ایسنا /زنجان استاندار زنجان گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان، در مجموع ۹۰ پروژه با ۴۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد توافق قرار گرفت. محسن افشارچی، شامگاه دیروز (۹ آذرماه) در ارتباط زنده اینستاگرامی در رابطه با دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان، اظهار کرد: ساختار سفر رئیس‌جمهور به استان به این […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /زنجان استاندار زنجان گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان، در مجموع ۹۰ پروژه با ۴۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد توافق قرار گرفت.

محسن افشارچی، شامگاه دیروز (۹ آذرماه) در ارتباط زنده اینستاگرامی در رابطه با دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان، اظهار کرد: ساختار سفر رئیس‌جمهور به استان به این صورت است که مجموعه پروژه‌ها در جلساتی که با حضور معاونان وزیر و معاون اجرایی رئیس‌جمهور مطرح شده و مصوبات و اعتبارات لازم برای پروژه‌ها و دستگاه‌هایی که باید این اعتبارات را بپردازند، برگزار شد که جلسه چانه‌زنی سنگینی بود.
وی با بیان اینکه پروژه‌های با پیشرفت ‌فیزیکی بالا و اولویت‌دار استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است، افزود: در جلسه بعدی که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، پروژه‌های دیگری تصویب شد. در حال حاضر توافقات اتفاق افتاده برای ابلاغ منتظر امضا و تایید رئیس‌جمهور است.
این مسئول با اشاره به اینکه قبل سفر رئیس‌جمهور، معاونت‌ها در استان حضور یافته و فضای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را بررسی کردند، ادامه داد: سامانه‌ای برای دریافت درخواست‌ و شکایات مردمی ایجاد شد که در این سامانه بیش از ۵۰ هزار درخواست ارسال شده و این درخواست‌ها در حال بررسی است که در برخی موارد فرآیندها زمان‌بر است.
نماینده عالی دولت با اشاره به احصای مشکلات در بخش‌های مختلف و بازدید رئیس‌جهمور و وزرا از برخی از این مشکلات مانند کارخانه‌ها، تصریح کرد:در مجموع ۹۰ پروژه با ۴۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد توافق قرار گرفت که این اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۲ تخصیص خواهد یافت. علاوه‌ بر این ۵۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل و توسعه پروژه‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر مخاطره اول استان آب است و اگر تدبیری اندیشیده نشود، قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد، یادآور شد: تکمیل دو سد مراش و بلوبین در وضعیت آبی استان تاثیر بالایی دارد. با استفاده از ماده ۵۶ که با همکاری بانک‌ها و تعهد دولت خواهد بود، برای سد مراش ۲۷۷ میلیارد تومان و برای سد بلوبین ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبار دریافت شده و امیدواریم تا ۲.۵ سال آینده تخصیص‌ها انجام و سدها به مرحله آبگیری برسد.
وی با بیان اینکه با آبگیری سدها مشکل تامین آب در برخی مناطق حل می‌شود، عنوان کرد: برای آب‌رسانی به شهر دندی و روستاهای مسیر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و امید است تا ابتدای فصل خشک سال آینده، این مهم به نتیجه برسد. همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان برای سدهای معیشتی در نظر گرفته شده که جهادکشاورزی متولی این امر است.
این مسئول اظهار کرد: در حوزه راه ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خط دوم راه‌آهن زنجان – قزوین در نظر گرفته شده و همه تلاش‌ها برای حل مشکل خط آهن در تاکستان انجام و ۵۰ میلیارد تومان نیز برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان در نظر گرفته شده است.
افشارچی با تاکید بر لزوم افزایش سهم خدمات در تولید ناخالص داخلی استان، گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است. علاوه‌ بر این اقتصاد دیجیتال و حمل و نقل نیز دیگر محورهای در نظر گرفته شده برای رشد بخش خدمات استان زنجان است. همچنین در حوزه وزارت بهداشت، تکمیل کلینیک ابهر و خرم‌دره تصویب شده و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای مرکز درمانی مقدمی و ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل بخش الحاقی بیمارستان ولیعصر (عج) در نظر گرفته شده است.
استاندار زنجان با بیان اینکه برای گازرسانی به ۳۸ روستا ۱۰۴ میلیارد تومان، عمران شهری ۵۰ میلیارد تومان، بخش کشاورزی ۱۰۰ میلیارد تومان و طرح‌های آبخیز و آبخوان‌داری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ستاد پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور تشکیل شده و پس از تایید و ابلاغ، پیگیری‌ها آغاز می‌شود و امیدواریم با تغییراتی که در بودجه‌ریزی انجام شده، شاهد تغییرات در استان باشیم.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.