۲۱۹۰ واحد صنعتی در کردستان از نعمت گاز بهره مند هستند
18 آذر 1400 - 16:57
شناسه : 43580
3

علنی به نقل از ایسنا /کردستان مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۹۰ واحد صنعتی در  ۱۹ شهرک صنعتی در کردستان گازدار هستند، گفت: دسترسی اسان به سوخت، کاهش آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و غیره از خروجی‌های توسعه گازرسانی به استان است. احمد فعله‌گری امروز پنجشنبه (۱۸آذرماه)در شورای […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /کردستان مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۹۰ واحد صنعتی در  ۱۹ شهرک صنعتی در کردستان گازدار هستند، گفت: دسترسی اسان به سوخت، کاهش آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و غیره از خروجی‌های توسعه گازرسانی به استان است.

احمد فعله‌گری امروز پنجشنبه (۱۸آذرماه)در شورای اداری استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح انتقال گاز به استان کردستان از سال ۷۱ شروع شده است اظهار کرد: ۱۴ خط انتقال فشار قوی برای توسعه گازرسانی و صنعت در استان  با حدود یک‌هزار و ۴۵۲ کیلومتر از خطوط ۸ تا ۵۶ اینچ در استان وجود دارد.
وی افزود: خط انتقال ۶ و نهم سراسری ۵۶ اینچی که با فشار قوی انتقال گاز را از پارس جنوبی به سمت شمال غرب کشور هدایت می‌کند از استان کردستان عبور کرده و این بستر بسیار مناسب بر ای اجرای صنایع انرژی‌بر در استان بوده و ۲۴۰ کیلومتر آن در سطح استان است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گازرسانی استان کردستان با بیان اینکه با وجود همه سختی‌ها گازرسانی با سرعت خوب جلو می‌رود عنوان کرد: در بخش شبکه‌های توزیع گاز طی چند سال اخیر بیش از ۱۲ هزار کیلومتر شبکه در مناطق شهری، روستایی و صنعتی ایجاد شده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۲ شهر با نفوذ ۱۰۰ درصدی و یک‌هزار و ۴۰۰ روستا در استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، همچنین گاز به تمام مناطق سخت و صعب‌العبور رسیده  است.
فعله گری با اعلام اینکه ۹۸درصد استان کردستان از نعمت گاز بهره مند  هستند عنوان کرد: در حال حاضر ۵۷۵ هزار مشترک با ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری ۱۰۰ درصدی و جمعیت روستایی ۹۶ درصدی از این نعمت بهره‌مند هستند.
وی اضافه کرد: ادامه روند گازرسانی در استان در سال جاری تداوم داشته و با هدف‌گذاری گازرسانی به ۱۰۲ روستا در سالجاری دنبال می‌شود که ۴۰ روستا از این میزان تا این مقطع از سال به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز در کردستان با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا ضریب بهره‌مندی جمعیت روستایی از گازطبیعی در استان به ۹۸ درصد می‌رسد افزود: یک‌هزار و ۵۹۰ روستا در کل استان قابلیت گازرسانی دارد که تا امروز یک‌هزار و ۴۳۰ روستا گازرسانی شده، ۱۰۲ روستا در دست اجرا، ۴۰ روستا در دست مناقصه و ۱۸ درصد روستاها نیز در مرحله طراحی است.
وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۹۰ واحد صنعتی در  ۱۹ شهرک صنعتی در کردستان گازدار هستند،  یادآور شد: دسترسی اسان به سوخت، کاهش آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و غیره از خروجی‌های توسعه گازرسانی به استان است.
انتهای پیام 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.