چقدر فارغالتحصیلان نظام تعلیم و تربیت میتوانند مسائل روز را حل و فصل کنند؟
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: اساسا برای تربیت انسانهایی که بتوانند مسائل روز را حل و فصل کنند، تربیتی را در نظام تعلیم و تربیت انجام ندادیم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در دومین روز از اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه معلم زاده هستم، اظهار کرد: اساسا برای تربیت انسانهایی که بتوانند مسائل روز را حل و فصل کنند، تربیتی را در نظام تعلیم و تربیت انجام ندادیم و همچنان رویههای سنتی نتوانسته است خود را با اقتضائات روز، بهروز کند و با شناخت بهتری به نوجوانان و جوانان امروز برساند و خروجی نظام تعلیم و تربیت بتواند با مسائل کشور و حل آنها آشنا باشد.
وی با اشاره به لزوم حرکت کردن به سمت مسأله محوری برای حل مشکلات آموزش و پرورش، گفت: نوجوانان ما وقتی این مسیر را طی می کنند برای حل مسائل اقتصادی و غیر اقتصادی زندگی شخصی و زندگی خانوادگی و ملی، نه توان درست برای تحلیل و راه حل برای حل و فصل آنها دارند و نه قدرت و مهارت در عرصه اجرا دارند.
وی ادامه داد: مسأله محور نبودن حوزه اقتصادی، باعث شده است از نهادهای بیرون آموزش و پرورش خود را تغذیه کنند.
این خبر در حال بهروز رسانی است
ثبت دیدگاه