پذیرش 200 دانشجوی خارجی جدید در دانشگاه رازی
09 آبان 1400 - 13:38
شناسه : 34446
3

علنی به نقل از ایسنا/کرمانشاه مدیر دفتر همکاریهای بین الملل دانشگاه رازی کرمانشاه از تحصیل 500 دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد. دکتر طیبه ناصری در گفت و گو با علنی به نقل از ایسنا، بااشاره به آغاز سال تحصیلی 1400 دانشجویان خارجی دانشگاه رازی، اظهارکرد: برای امسال حدود 500 دانشجوی خارجی درخواست تحصیل […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا/کرمانشاه مدیر دفتر همکاریهای بین الملل دانشگاه رازی کرمانشاه از تحصیل 500 دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد.

دکتر طیبه ناصری در گفت و گو با علنی به نقل از ایسنا، بااشاره به آغاز سال تحصیلی 1400 دانشجویان خارجی دانشگاه رازی، اظهارکرد: برای امسال حدود 500 دانشجوی خارجی درخواست تحصیل در این دانشگاه را داده بودند که پس از انجام بررسی ها با درخواست 200 نفر از آنها موافقت شد.
وی تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه را برای ترم جاری حدود 500 دانشجو اعلام کرد و افزود: اکثر این دانشجویان از کشور عراق هستند که به صورت غیر بورسیه در دانشگاه رازی تحصیل می کنند.
مدیر دفتر همکاری های بین الملل دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه عمده دانشجویان خارجی این دانشگاه در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند، گفت: باتوجه به پژوهش محور بودن این مقطع تحصیلی، آموزش‌های آنها را به شکل آنلاین برگزار می کنیم.
وی ادامه داد: سال تحصیلی دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه رازی هم از اواخر آبان به شکل آنلاین برگزار خواهد شد.
به گفته این مسئول، بیشتر دانشجویان خارجی دانشگاه رازی کرمانشاه در دانشکده های زبان و ادبیات فارسی، فنی و مهندسی و علوم پایه مشغول به تحصیل هستند.
وی درخصوص چرایی تعداد کم پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه هم گفت: باتوجه به  تاکیدی که اساتید دانشگاه روی کیفیت آموزش و فارغ التحصیلی دانشجویان با بار علمی قوی دارند، برای همین پذیرش گسترده ای برای دانشجوی خارجی نداریم.
ناصری در ادامه از تلاش برای جذب دانشجویان بورسیه ای از دیگر کشورها هم خبر داد و گفت: در این راستا طی مکاتبه ای که با وزارت علوم داشته ایم، درخواست کرده ایم تا دانشجویان بورسیه ای از کشورهای عراق، پاکستان، هند و سوریه را هم به دانشگاه رازی اختصاص دهند.
انتهای پیام  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.