وارن بافت کیست و نوسان گیری و فیلتر نویسی در بورس چگونه است ؟
24 مرداد 1400 - 13:58
شناسه : 17717
2

وارن بافت سرمایه گذار موفق آمریکایی با اجرای استراتژی های موفق خود در خرید سهام و فعالیت در بازار بورس توانسته است خود را به عنوان یکی از سرمایه داران بزرگ جهان معرفی نماید. به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، بنابر اعلام چارت ایران، وی در سال ۲۰۰۱ میلادی به عنوان ثروتمندترین مرد […]

پ
پ

وارن بافت سرمایه گذار موفق آمریکایی با اجرای استراتژی های موفق خود در خرید سهام و فعالیت در بازار بورس توانسته است خود را به عنوان یکی از سرمایه داران بزرگ جهان معرفی نماید.
به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، بنابر اعلام چارت ایران، وی در سال ۲۰۰۱ میلادی به عنوان ثروتمندترین مرد جهان معرفی شد. وارن ادوارد بافت اندیشه های خود در خصوص سرمایه گذاری در بورس را به صورت کتاب به رشته تحریر درآورده است. کتابها و سیاست های او توسط معامله گران و افراد موفق مطالعه و بکار گرفته می شود. 
استراتژی های سرمایه گذاری وارن بافت
وارن ادوارد بافت کتابی تحت عنوان ۲۴ استراتژی وارن بافت نگارش کرده است. در این کتاب خلاصه ای از سیاست های وی در سرمایه گذاری در بورس نشان داده می شود. مطالعه این کتاب برای فعالان بازار سرمایه توصیه میشود. برخی از استراتژی های کتاب شامل تصمیم گیری سرمایه گذاری، خرید سهام ارزشمند، صبر و تحمل در معامله گری، سرمایه گذاری روی تعداد اندکی سهام با ارزش، توجه به سیگنال های بازار، تفکر مستقل، مطالعه و سرمایه گذاری دقیق است. استراتژی های وارن ادوارد بافت توسط معامله گران و فعالان اقتصادی زیادی در جهان بکار گرفته می شود.  سه قانون طلایی سرمایه گذاری وارن بافت
وارن بافت سه قانون مهم و طلایی برای سرمایه گذاری دارد. به عقیده وی یک فرد موفق هرگز پول و سرمایه خود را از دست نمی دهد. به عبارتی پول خود را همواره برای خرید سهام شرکتهایی بکار می گیرد که ارزش سرمایه گذاری داشته باشند. قانون بعدی سرمایه گذاری و خرید سهام شرکتی است که کسب و کار و چشم انداز مطلوبی داشته باشد. از طرفی وقتی نماد مورد نظر پیدا شد، در صورتی که قیمت سهم کمتر از مقدار واقعی آن فروخته شود ارزش سرمایه گذاری را دارد. قانون سوم به ما می گوید که همواره سهام ارزشمند خریداری کنید. سرمایه دار موفق به جای خرید سهام یک شرکت معمولی با قیمت های بالا اقدام به خرید سهام شرکت عالی با قیمت معمولی می نماید. 
کاربرد نوسان گیری در بورس
نوسان گیری بورس نیاز به دانش کافی و داشتن استراتژی معاملاتی دارد. فیلترنویسی با جستجوی نمادهای مناسب برای سرمایه گذاری کمک زیادی به نوسان گیر می نماید. پس از انتخاب نماد مناسب، ورود به بازار در کمترین قیمت و خروج در بالاترین قیمت از دیگر مواردی است که باید در نظر گرفته شود.
نوسان گیری در بورس کاری دقیق و حساس است. کوچکترین کوتاهی در انتخاب نماد و زمان ورود و خروج به بازار به منزله از دست دادن سرمایه خواهد بود. نوسان گیرانی که در بازار بورس فعالیت دارند به دو دسته معامله گران شروع کننده روند صعودی و افرادی که بر اتفاقات بازار سوار می شوند، تقسیم بندی می گردند. دسته اول که اغلب به صورت حساب شده وارد بازار می شوند، پس از صعود قیمت ها از بازار خارج شده و سود می کنند. افراد دیگر در صورتی که روند صعودی بازار متوقف شود دچار زیان خواهند شد. بدین ترتیب نوسان گیری در بورس نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد.

فیلترنویسی ابزاری مهم برای نوسان گیری
افرادی که دوره های آموزش فیلتر نویسی بورس را می گذارنند، می توانند شرکت های سودآور را از شرکت های دیگر به راحتی تفکیک نمایند. تا در کوتاه ترین زمان ممکن، به راحتی سرمایه خود را به دو برابر یا بیشتر تبدیل کنند.  البته لازم به ذکر است که بازار بورس همیشه بر پایه احتمالات استوار است. یعنی ممکن است برخی با سرمایه گذاری در این بازار موفق شوند به سود بالا دست یابند، اما برخی دیگر متضرر شوند. اما زمانی که آموزش فیلتر نویسی بورس را گذرانده باشند، احتمال متضرر شدن آنها در این بازار، کاهش می یابد. 
برای نوسان گیری بورس و افزایش سرمایه، باید پیش بینی درستی از آینده بازار داشته باشید. یکی از روش ها و ابزار مفید جهت تعیین نمادهای مناسب استفاده از فیلترنویسی است. فیلترنویسی ویژگی مهمی است که توسط شرکت مدیریت فناوری بورس ایجاد شده و معامله گران امکان فیلتر کردن نمادهای مختلف را خواهند داشت. معامله گران با فیلترنویسی در بورس نمادهایی که در کف قیمت خود هستند و پیش بینی آینده سهام امکان خرید سهام و نوسان گیری بورس را پیدا می کنند. با فیلترنویسی اطلاعات مهم دیگری مانند قیمت خرید، قیمت پایانی، حجم معاملات، میزان سود پیش بینی شده و بسیاری موارد دیگر قابل بررسی است.
نکات مهم در نوسان گیری بورس
معامله گرانی که از نوسان گیری اقدام به کسب سود می کنند باید استراتژی معاملاتی داشته باشند. تعیین حد ضرر و زیان در معامله یکی از نکات مهم است. این که معامله گر در چه قیمتی از معامله خارج شود اهمیت زیادی دارد. افرادی که استراتژی مشخصی ندارند در صورت ورود به روند نزولی، زمان مشخصی برای خروج از بازار ندارند لذا مدام به زیان آنها افزوده می شود. همچنین در صورت تداوم خرید دچار زیان های بزرگتری می شوند. در صورت داشتن حد ضرر در نوسان گیری بورس به دور از هیجانات احساسی از بازار خارج شده و از ضررهای بیشتر جلوگیری می شود. 
انتهای رپرتاژ آگهی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.