هنوز به دنبال توجیه اعضای هیات علمی برای انتقال از عصر آموزشی به پژوهشی هستیم
28 مهر 1400 - 18:02
شناسه : 31708
0

رییس سابق دانشگاه الزهرا گفت: در حال حاضر و هنوز به دنبال توجیه برخی اعضای هیات علمی برای انتقال از عصر آموزشی به پژوهشی هستیم. به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، دکتر مهناز ملانظری در مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه الزهرا که در این دانشگاه در حال برگزاری است، […]

پ
پ

رییس سابق دانشگاه الزهرا گفت: در حال حاضر و هنوز به دنبال توجیه برخی اعضای هیات علمی برای انتقال از عصر آموزشی به پژوهشی هستیم.
به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، دکتر مهناز ملانظری در مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه الزهرا که در این دانشگاه در حال برگزاری است، اظهار کرد: ۱۵ سالی که در آموزش عالی هستم، تغییرات به قدری سریع بوده که برای همه ملموس بوده است ولی شاید دانشگاه‌ها متناسب با این تغییرات،  تحول نداشته‌اند. 
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید از سطحی‌نگری بیرون بیایند و با نگاه عمقی پیش روند. دکتر ملانظری راجع به انتظارات آینده از دانشگاه‌ها افزود: دنیا و دانشگاه‌ها به سرعت در حال تغییر هستند و نیاز ذی نفعان نیز مرتب تغییر می‌کند و در تمام این سال‌ها دانشگاه‌ها بر آن هستند که نیازها بر طرف کنند. 
رئیس سابق دانشگاه الزهرا خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه‌ها هنوز به دنبال توجیح برخی اعضای هیات علمی برای انتقال از عصر آموزشی به پژوهشی هستیم. وی با بیان اینکه دانشگاه باید جامعه محور باشد و در ثروت آفرینی اقتصادی، موثر باشد، عنوان کرد:  رشد فزاینده علوم ییش از گذشته است و این رشد در دانشگاه های کشور باید در راستای علم بین‌المللی باشد. 
دکتر ملانظری افزود: آموزش عالی و دانشگاه‌ها جهانی‌تر شدند و بعد از پاندمی کووید-۱۹ تاکید دانشگاه‌ها بر جهانی بودن افزایش یافته است. 
رئیس سابق دانشگاه الزهرا خاطرنشان کرد: شدت رقابت در دانشگاه‌ها بسیار زیاد است و این امر اهمیت رتبه‌بندی و برندسازی را مهم‌تر کرده است. همچنین، بروز و وجود فناوری‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی، آموزش عالی را دگرگون کرده است. 
دکتر ملانظری تصریح کرد: دانشگاه الزهرا برنامه خود را به عنوان برترین دانشگاه تک جنسیتی جهان تدوین کرده است و در این دوران تلاش کردیم تصمیم‌ها را برای امروز بگیریم. تلاش ما این بود که تصویر دانشگاه الزهرا که عده‌ای میگفتند ” مدرسه دخترانه بزرگسال” است، اصلاح کنیم و بگوییم دانشگاه الزهرا دانشگاهی بزرگ است و دانشجویان باید با سربلندی آن را انتخاب کنند. 
دکتر ملانظری افزود: در دومین برنامه راهبردی دانشگاه، ابعاد کیفی و محتوایی تقویت شده و ما ۷ هدف کلان را برنامه ریزی کردیم که اولین مورد آن افزایش کمی و کیفی پژوهش‌ها بود. ما تلاش کردیم فاز اول علم‌سنجی را در دانشگاه پیاده کنیم. 
وی با بیان اینکه رشد محققین پسادکتری بسیار چشمگیر بوده، گفت: در برنامه راهبردی دانشگاه الزهرا تقویت شهرت دانشگاه بیشتر مورد توجه قرار گرفت. 
وی تاکید کرد: ما تلاش کردیم هر رشته‌ای را افزایش پذیرش نداشته باشیم، مگر اینکه بین‌رشته‌ای باشد و یا بازار کار خوبی داشته باشد. رئیس سابق دانشگاه الزهرا در پایان اظهار کرد: دانشگاه الزهرا ۱۲هزار متر زمین دارد که در اختیار عده‌ای قرار گرفته بود و با پیگیری‌های حقوقی ۶ هزار متر از این زمین‌ها رفع تصرف شد و از دکتر زلفی گل وزیر علوم تقاضا دارم که دانشگاه الزهرا را در آزاد سازی این زمین‌ها یاری کنند.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.