نام‌گذاری بولواری به نام شهدای مدافع سلامت در مشهد
01 شهریور 1400 - 21:58
شناسه : 21192
2

علنی به نقل از ایسنا /خراسان رضوی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود دغدغه ادای دین نسبت به شهدای مدافع سلامت را داشته و دارد؛ لذا در کنار نامگذاری بولوار شهدای مدافع سلامت، خیابان و یا کوچه محل زندگی این عزیزان نیز به […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /خراسان رضوی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود دغدغه ادای دین نسبت به شهدای مدافع سلامت را داشته و دارد؛ لذا در کنار نامگذاری بولوار شهدای مدافع سلامت، خیابان و یا کوچه محل زندگی این عزیزان نیز به نام ایشان نامگذاری می‌شود.
حجت‌الاسلام حسن منصوریان در مراسم نام‌گذاری بولوار شهدای مدافع سلامت با بیان اینکه شهدای مدافع سلامت بسیار مظلوم هستند، اظهار کرد: امیدواریم روح بلند و ملکوتی و نگاه و عنایت و برکت ایشان در هر ۲ دنیا شامل حال ما شود.
وی ادامه داد: شورای ششم شهر مشهد مقدس از ابتدای فعالیت خود دغدغه ادای دین نسبت به شهدای مدافع سلامت را داشته و دارد. تنها ابزار در دسترس مدیریت شهری برای نمایش عزت این عزیزان، همین نامگذاری‌ها و المان‌های سطح شهر و همچنین اهدای نشان مشهد است تا تقدیم خانواده‌هایی نماییم که زینب‌وار در ادامه راه شهدای سلامت پای کار هستند.
منصوریان با اشاره به دغدغه‌مندی مدیریت شهری در خصوص شیوع ویروس کرونا و وضعیت شهر مشهد افزود: تاکنون مصوبات خوبی نیز در این زمینه تصویب شده و در حد وسع و بضاعت در خدمت حفظ جان شهروندان بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی همچون سایر مسائل گریبانگیر مدیریت شهری نیز شده، گفت: برای کمک به بهبود وضعیت شهر در زمینه بیماری و مبارزه با کرونا با صرفه‌جویی و توقف اقدامات غیرضرور به موضوع پیشگیری و درمان کرونا کمک خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی و کار این روزهای خادمان مردم در شورای شهر مشهد، تدوین برنامه و ایده‌پردازی برای کمک کردن به کادر درمان و بهداشت شهر است تا دانشگاه علوم پزشکی مشهد را یاری‌رسانی کنیم و بیش از پیش از جان همشهریان مراقبت نماییم.
منصوریان با بیان اینکه همچون جنگ تحمیلی که همه پای کار بودند و سرانجام ماجرا با پیروزی به پایان رسید، افزود: در حوزه مقابله با کرونا نیز با موفقیت به کار پایان می‌دهیم؛ البته در این مسیر نیازمند مشارکت و کمک خیرین و همشهریان نیز هستیم.مدافعان سلامت هم‌ردیف مدافعان حرم هستند
حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در ادامه این مراسم گفت: پزشکان و پرستارانی که در عرصه مقابله با کرونا جان خود را از دست دادند و امروز از آن‌ها با عنوان مدافعان سلامت یاد می‌شود، هم‌ردیف مدافعان حرم هستند. 
وی اظهار کرد: به عنوان شورای شهر وظیفه داریم که از یکایک پزشکان عزیز، در همه حال تشکر نماییم ولی امروز این موضوع از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار شده است.
موحدیان با اشاره به پزشکان و پرستارانی که در عرصه مقابله با کرونا جان خود را از دست داده و مدافع سلامت نام گرفتند، گفت: این عزیزان هم‌ردیف مدافعان حرم هستند و همه باید قدرشناس زحماتشان باشیم چراکه از جان مایه گذاشته‌اند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه از هیچ‌گونه کمک و حمایتی به کادر درمان دریغ نمی‌کنیم تصریح کرد: یکی از مصادیق نگاه حمایتی شورای شهر در موضوع مقابله با ویروس کرونا، تجهیز نمایشگاه بین‌المللی مشهد بود. این فضا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت و همه هزینه‌ها را هم شورای شهر متقبل شد.
موحدیان گفت: امیدواریم هرچه زودتر با دعای مردم و تلاش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین وزارت بهداشت و درمان این ویروس منحوس ریشه‌کن شود و مردم در شرایط عادی و به دور از استرس و از دست دادن عزیزانشان، همچون گذشته زندگی کنند. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، طهوریان عسگری، عضو هیات رئیسه و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد، نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: اگر به دنبال تحقق شعار «مشهد، جهانشهر برکت و کرامت» هستیم، بی‌شک باید بیش از پیش نسبت برای تحقق مقوله هویت وقت بگذاریم و بر آن متمرکز شویم تا به فضل الهی زمینه ایجاد برکت و کرامت در شهر امام‌ رضا(ع) فراهم آید.
وی با بیان اینکه پاسداشت موضوعات هویتی شهر امام‌ رضا(ع) یکی از ماموریت‌های مهم و جدی است که شورای ششم شهر مشهد برای خود تعریف کرده، گفت: هویت مشهدالرضا(ع) را به ۲ بخش تاریخی و انقلابی دسته‌بندی کرده‌ایم. در این تعریف تمام رخدادهایی که در نگاه هویتی این شهر معنوی و زیارتی قرار می‌گیرد، از جمله مفاخر، اقدامات و نهادهای مردمی مثل مساجد، تکایا، هیات‌های مذهبی و… جزو هویت شهر است؛ به‌ عنوان مثال در این شهر هیات مذهبی با سبقه بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال فعال است که البته هنوز ثبت نشده است.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با بیان اینکه شورای ششم به منظور رسیدن به مطلوبیت در حوزه هویت‌بخشی توجه ویژه‌ای به جنبه‌های مختلف هویتی شهر امام‌ رضا(ع) دارد، تصریح کرد: ما باور داریم که هویت یکی از سنگ‌ بناهای ماندگار برای ساختن یک آینده‌ای روشن است.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.