معرفی گیاه سمی اسپاتی فیلوم، گل صلح یا گل چمچمه‌ای ( peace lily ) و عوارض آن‌ها
30 بهمن 1401 - 18:41
شناسه : 57690
6

معرفی گیاه سمی اسپاتی فیلوم، گل صلح یا گل چمچمه‌ای ( peace lily ) و عوارض آن‌ها این گیاه آپارتمانی زیبا اگر چه نام گونه Lily را یدک می‌کشد اما در واقع ربطی به این خانواده ندارد و یک سوسن واقعی نیست. این گیاه همیشه سبز بومی آمریکای جنوبی که برگ‌هایی براق با گل‌های سفید […]

پ
پ

معرفی گیاه سمی اسپاتی فیلوم، گل صلح یا گل چمچمه‌ای ( peace lily ) و عوارض آن‌ها

این گیاه آپارتمانی زیبا اگر چه نام گونه Lily را یدک می‌کشد اما در واقع ربطی به این خانواده ندارد و یک سوسن واقعی نیست. این گیاه همیشه سبز بومی آمریکای جنوبی که برگ‌هایی براق با گل‌های سفید منحصر به فرد دارد، به نور کمی نیاز دارند و یک تصفیه کننده عالی برای هوای آلوده شهری است.

اما مشکل اینجاست که یکی از خطرناک‌ترین گیاهان آپارتمانی برای کودکان و حیوانات خانگی هم هست و مثل گونه فیلودندرون و پتوس مواردی از بیماری و مرگ در انسان و حیوان خانگی در اثر خوردن برگ‌های آن گزارش شده است.

گل-اسپاتی

از جمله عوارض اسپاتی فیلوم برای کودکان، سوزش و تورم لب‌ها، دهان و زبان و دشواری در صحبت کردن و بلعیدن، استفراغ و اسهال است.

برای حیوانات خانگی، مواردی چون سوزش دهان، بزاق بیش از حد، اسهال، کم آبی بدن، کم شدن اشتها، استفراغ، مسمومیت و نارسایی کلیه گزارش شده است.

ادامه دارد…

ف.یوسفی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.