فعالیت ۵۸.۵ هکتار واحد گلخانه ای در آذربایجان غربی
20 آبان 1400 - 15:59
شناسه : 37133
0

علنی به نقل از ایسنا /آذربایجان غربی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت توسعه کشت های متراکم گلخانه‌ای ، از فعالیت تعداد ۲۰۷ واحد گلخانه ای در استان خبر داد. به گزارش علنی به نقل از ایسنا به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، جعفر […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /آذربایجان غربی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت توسعه کشت های متراکم گلخانه‌ای ، از فعالیت تعداد ۲۰۷ واحد گلخانه ای در استان خبر داد.

به گزارش علنی به نقل از ایسنا به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، جعفر وحدت افزود: در کشت‌های گلخانه‌ای مصرف آب در حدود ۱۰ برابر کاهش یافته و عملکرد تولید محصول ۱۲ برابر نسبت به کشت‌های مشابه در فضای باز  افزایش دارد. 
وحدت بیان کرد: تولید محصولات کشاورزی به صورت کشت گلخانه‌ای در تمام طول سال انجام می‌گیرد و این محصولات تولیدی نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند. 
وی تصریح کرد: در استان ۵۸.۵ هکتار گلخانه به تعداد ۲۰۷ واحد وجود دارد که در این واحدها ۱۰۲۴ تن انواع سبزی و صیفی‌جات، ۲۳۸ تن توت فرنگی، ۱۴۰ تن گیاهان دارویی، ۶۰ تن میوه درختی، ۲.۶ میلیون اصله نهال، ۲.۵ میلیون گل شاخه بریده، ۳.۲ میلیون گل گلدانی، ۲۵ میلیون نشا سبزی و صیفی تولید می‌شود.
وحدت بیان کرد: با توجه به روند رو به رشد توسعه گلخانه‌ها، تولید محصولات گلخانه‌ای امسال افزایش خواهد داشت و عمده محصولات تولید شده شامل خیار، گوجه فرنگی، گیاهان گلدانی و توت فرنگی است. 
لازم به ذکر است که آذربایجان‌غربی یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی محسوب می‌شود که می‌توان برای برون رفت از بحران کم‌آبی دریاچه ارومیه و بحران خشکسالی و توسعه کشاورزی پایدار و مدرن ،کشت گلخانه‌ای در استان را توسعه داد.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.