فشار اقتصادی به اصناف گیلان رو به افزایش است
08 آبان 1400 - 15:56
شناسه : 34226
0

علنی به نقل از ایسنا /گیلان رییس اتاق اصناف گیلان گفت: فشارهای اقتصادی از جمله بالارفتن  اجاره مغازه به اصناف گیلان رو به افزایش است. محمد شکریه در گفت و گو با علنی به نقل از ایسنا در خصوص تفاوت قیمت کالاهای یکسان در بازار استان گفت: تفاوت قیمت ها دو دلیل دارد یکی از این دلایل […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /گیلان رییس اتاق اصناف گیلان گفت: فشارهای اقتصادی از جمله بالارفتن  اجاره مغازه به اصناف گیلان رو به افزایش است.

محمد شکریه در گفت و گو با علنی به نقل از ایسنا در خصوص تفاوت قیمت کالاهای یکسان در بازار استان گفت: تفاوت قیمت ها دو دلیل دارد یکی از این دلایل  گرانفروشی است و دلیل دوم این است که فروشندگان ضریب سود مختلفی را در خرده فروشی برای رقابت انتخاب می کنند.
وی افزود: ضریب سود خرده فروشی ۳۵ درصد است، این در حالیست که فروشندگانی هم هستند که می خواهند فقط با پنج درصد سود حریفان را از میدان رقابت حذف کنند.
شکریه خاطرنشان کرد: اغلب واحدهای صنفی که استیجاری هستند، ناچارند برای تامین هزینه های جاری همان ۳۵درصد را اعمال کنند و نمی توانند با دیگر هم صنفشان رقابت کنند.
ریس اتاق اصناف گیلان گفت: اگر واحد صنفی به خاطر رقابت حاشیه سود خود را کاهش دهد تخلفی انجام نداده است اما عدم درج قیمت از تخلفات محسوب می شود و با متخلفین در این زمینه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
وی افزود: اگر واحد صنفی بخواهد تمام ۳۵درصد سود خود را اعمال کند گرانفروشی نکرده است، هرچند که در جذب مشتری میدان را به حریفان می بازد.
شکریه تصریح کرد: متاسفانه اغلب واحدهای صنفی مستاجر هستند و معمولا حاشیه سود قانونی را رعایت می کنند.
رییس اتاق اصناف گیلان گفت: هر روز نظارت بر اصناف انجام می شود و گران فروشی و عدم درج قیمت از جمله تخلفات واحدهای صنفی است.
شکریه ادامه داد: تعداد واحدهای صنفی زیاد است و این امر به دلیل این است که در دستگاه های دولتی و بخش های دیگر نظیر صنعت و کشاورزی شغل ایجاد نمی شود و افراد جویای کار بیشتر به بازکردن فروشگاه روی آورده اند.
وی تصریح کرد: عدم درج قیمت به این دلیل صورت می گیرد که صاحبان واحدهای صنفی می خواهند اجناس را گران تر بفروشند و بروز چنین تخلفاتی به دلیل سخت شدن وضعیت اقتصادی اصناف است که در دوران کرونا این وضعیت سخت تر نیز شده است.
رییس اتاق اصناف گیلان با بیان اینکه فشار اقتصادی به اصناف گیلان رو به افزایش است، گفت: اجاره واحدهای صنفی به صورت وحشتناکی رو به افزایش است.
انتهای پیام 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.