طرح ۳۷ نماینده مجلس برای «اعطای تابعیت به اتباع خارجی»
03 آذر 1400 - 12:57
شناسه : 40072
1

۳۷ نماینده مجلس شورای اسلامی طرحی با عنوان «اعطای تابعیت به اتباع خارجی» تهیه کرده اند که اکنون این طرح در دستور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار دارد. به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، متن طرح «اعطای تابعیت به اتباع خارجی» به شرح زیر است: «مقدمه (دلایل توجیهی): با توجه به […]

پ
پ

۳۷ نماینده مجلس شورای اسلامی طرحی با عنوان «اعطای تابعیت به اتباع خارجی» تهیه کرده اند که اکنون این طرح در دستور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار دارد.

به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، متن طرح «اعطای تابعیت به اتباع خارجی» به شرح زیر است:
«مقدمه (دلایل توجیهی):
با توجه به بحران جمعیت و ایجاد مشوق برای افرادی که مسلما به جمهوری اسلامی خدمت کرده اند و می توانند خدمت خود را به جمهوری اسلامی به عنوان تبعه ی ایرانی ادامه دهند باید ایجاد شود تا از خدمت و براکات این دوستان بهتر استفاده شود. لذا طرح ذیل تقدیم می شود.
عنوان طرح: اعطای تابعیت به اتباع خارجی
ماده واحده:
نظر به شرایط خاص کشور و نیاز به تسهیل سرمایه گذاری خارجی و استفاده از ظرفیت اتباع خارجی، خصوصا مهاجرین، در بهبود شرایط اقتصادی، دولت موظف است به افراد دارای شرایط ذیل، اقامت بلندمدت و یا تابعیت جمهوری اسلامی اعطا نماید.
۱ .مهاجرین یا اتباع خارجی که حداقل به میزان مشخص شده در دستورالعمل اجرایی این قانون در کشور سرمایه گذاری نمایند.
۲ .مهاجرین یا اتباع خارجی که نسبت به صادرات حداقل میزان کالاهای ایرانی مشخص شده در دستورالعمل اجرایی این قانون، به کشور خود یا کشور ثالث مبادرت ورزند.
تبصره: دستورالعمل اجرایی این قانون حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان ابلاغ، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه خواهد شد و هر ساله به روزرسانی می گردد.»
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.