سالگرد شهادت مهندس مهدی باکری
25 اسفند 1401 - 23:55
شناسه : 58460
3

سالگرد شهادت مهندس مهدی باکری شهید مهدی باکری به سال ۱۳۳۳ ه. ش. در شهرستان میاندوآب در یک خانواده مذهبی و با ایمان متولد شد. در دوران کودکی، مادرش را که بانویی باایمان بود از دست داد. پس از اخذ دیپلم با وجود آنکه از شهادت برادرش علی باکری که توسط ساواک شهید شده بود، […]

پ
پ

سالگرد شهادت مهندس مهدی باکری

شهید مهدی باکری به سال ۱۳۳۳ ه. ش. در شهرستان میاندوآب در یک خانواده مذهبی و با ایمان متولد شد. در دوران کودکی، مادرش را که بانویی باایمان بود از دست داد. پس از اخذ دیپلم با وجود آنکه از شهادت برادرش علی باکری که توسط ساواک شهید شده بود، بسیار متاثر و متالم بود، به دانشگاه راه یافت و در رشته مهندسی مکانیک مشغول تحصیل شد. از ابتدای ورود به دانشگاه تبریز، یکی از افراد مبارز این دانشگاه بود. او برادرش حمید را نیز به همراه خود به این شهر آورد.

بعد از پیروزی انقلاب و به دنبال تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عضویت این نهاد درآمد و در سازماندهی و استحکام سپاه ارومیه نقش فعالی را ایفا کرد. پس از آن بنا به ضرورت دادستان دادگاه انقلاب ارومیه شد. همزمان با خدمت در سپاه، به مدت 9 ماه با عنوان شهردار ارومیه نیز خدمات ارزنده‌ای را از خود به یادگار گذاشت.

سرانجام این فرمانده دلاور در عملیات بدر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۶۳، در نبردی دلیرانه، بر اثر اصابت تیر مستقیم مزدوران بعثی، ندای حق را لبیک گفت و به لقای معشوق نایل گردید. هنگامی که پیکر مطهرش را از طریق آب‌های هورالعظیم انتقال می‌دادند، قایق حامل پیکر وی، مورد هدف آرپی جی دشمن قرار گرفت و قطره ناب وجودش به دریا پیوست.

IMG_20230316_233556_288

وصیت‌نامه سردار شهید اسلام

مهندس مهدی باکری، فرمانده لشکر 31 عاشورا «یا الله،‌ یا محمد، یا علی،‌ یا فاطمه‌زهرا، یا حسن، یا حسین،‌ یا مهدی (عج) و تو ای ولی‌مان یا روح الله و شما ای پیروان صادق شهیدان. خدایا چگونه وصیت‌نامه بنویسم در حالی که سراپا گناه و معصیت و نافرمانی‌ام. گرچه از رحمت و بخشش تو ناامید نیستم ولی ترسم از این است که نیامرزیده از دنیا بروم. می‌ترسم، رفتنم خالص نباشد و پذیرفته درگاهت نشوم. یا رب‌العفو، خدایا نمیرم در حالی که از ما راضی نباشی.

ای وای که سیه‌روز خواهم بود.خدایا چقدر دوست‌داشتنی و پرستیدنی هستی! هیهات که نفهمیدم. یا ابا عبدالله شفاعت! آه چقدر لذت‌بخش است انسان آماده باشد برای دیدار ربش و چه کنم که تهیدستم، خدایا تو قبولم کن. سلام بر روح خدا، نجات‌دهنده ما از عصر حاضر، عصر ظلم و ستم، عصر کفر و الحاد،‌ عصر مظلومیت اسلام و پیروان واقعی‌اش.

عزیزانم، شبانه‌روز باید شکرگزار خدا باشیم که سرباز راستین صادق این نعمت شویم و باید خطر وسوسه‌های درونی و دنیافریبی را شناخته و برحذر باشیم که صدق نیت و خلوص در عمل تنها چاره‌ساز است. ای عاشقان اباعبدالله، بایستی شهادت را در آغوش گرفت. گونه‌ها بایستی از شوقش سرخ شود و ضربان قلب تندتر بزند. بایستی محتوای فرامین امام را درک و عمل نمائیم تا بلکه قدری از تکلیف خود را در شکرگزاری به‌جا آورده باشیم.

وصیت به مادرم، خواهران و برادرانم و اهل فامیل؛ بدانید اسلام تنها راه نجات و سعادت ماست، همیشه به یاد خدا باشید و فرامین خدا را عمل کنید،‌ پشتیبان و از ته قلب مقلد امام باشید. اهمیّت زیاد به دعاها و مجالس یاد اباعبدالله و شهدا بدهید که راه سعادت و توشه آخرت است.

همواره تربیت حسینی و زینبی بیابید و رسالت آنها را رسالت خود بدانید و فرزندان خود را نیز همانگونه تربیت کنید تا سربازانی با ایمان و عاشق شهادت و علمدارانی صالح و وارث حضرت ابوالفضل (ع) برای اسلام به بار آیند.

از همه کسانی که از من رنجیده‌اند و حقی بر گردن من دارند، طلب بخشش دارم و امید دارم خداوند، مرا با گناهان بسیار بیامرزد.» خدایا مرا پاکیزه بپذیر-مهدی باکری

شادی روح شهدا صلوات

ا.یوسفی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.