رئیس جمهور کره جنوبی آماده مذاکره با ژاپن است
24 مرداد 1400 - 11:38
شناسه : 17668
2

رئیس جمهور کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، دولتش همچنان برای مذاکره با ژاپن آماده است تا ضمن حل اختلافات تاریخی که مدت‌هاست روابط دو جانبه را خدشه‌دار کرده، همکاری‌ها را افزایش دهند. به گزارش علنی به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی این اظهارات را در […]

پ
پ

رئیس جمهور کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، دولتش همچنان برای مذاکره با ژاپن آماده است تا ضمن حل اختلافات تاریخی که مدت‌هاست روابط دو جانبه را خدشه‌دار کرده، همکاری‌ها را افزایش دهند.
به گزارش علنی به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی این اظهارات را در نطق روز آزادی به مناسبت هفتاد و ششمین سالروز استقلال کره جنوبی از حکومت استعماری ژاپن بین سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ میلادی پس از جنگ جهانی دوم مطرح کرد.
وی گفت: این دو کشور همسایه باید برای از میان برداشتن اختلافات و تقویت همکاری‌ها بر مبنای ارزش‌های مشترک دموکراسی و اقتصاد بازار با یکدیگر همکاری کنند.
مون جائه-این افزود: دولت ما همیشه در مذاکره را باز نگه داشته تا به صورت مشترک به نه تنها موضوعات حل نشده کشورهایمان بلکه به تهدیداتی که جهان با آن مواجه است از جمله پاندمی کووید ۱۹ و بحران تغییر آب و هوا پاسخ دهیم.
رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرد: در مورد موضوعات تاریخی که باید رفع و اصلاح شوند، ما آن‌ها را از طریق اقداماتی که مطابق با ارزش‌های جهانی و استانداردهای جامعه بین‌الملل هستند، حل خواهیم کرد.
پس از آنکه دادگاه‌های کره جنوبی به توکیو دستور دادند تا به قربانیانی که مجبور به کار در شرکت‌های ژاپنی و در فاحشه‌خانه‌های نظامی دوران جنگ ژاپن شده بودند، غرامت پرداخت کند، روابط این دو کشور در سال‌های اخیر به خاطر یادآوری استعمار به پایین‌ترین حد خود در دهه‌های گذشته رسیده است.
توکیو حکم این دادگاه‌ها را رد کرده و تاکید دارد که این مسائل تحت پیمان سال ۱۹۶۵ که روابط دیپلماتیک را عادی‌سازی کرد و همچنین تحت دیگر اقداماتی که بعدا صورت گرفت، حل و فصل شده‌اند.
این سخنرانی مون جائه-این دو روز پس از آن صورت گرفت که وزیر دفاع ژاپن از معبد یاسوکونی، سمبلی از گذشته امپریالیستی این کشور و نقطه اشتعالی با کره جنوبی و چین دیدن کرد.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.