حجاب سدی در برابر از دست رفتن سایر واجبات است
12 آذر 1400 - 13:38
شناسه : 42149
1

علنی به نقل از ایسنا/فارس تولیت آستان شاهچراغ(ع) تاکید دارد که حجاب به عنوان یک واجب، سدی در برابر از دست رفتن سایر واجبات است و دشمن برای شکسته شدن سد حجاب در جامعه خیلی هزینه کرده و از تمام ابزارها برای تحقق این امر بهره می‌گیرد. حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در نشست با جمعی از فعالان عفاف […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا/فارس تولیت آستان شاهچراغ(ع) تاکید دارد که حجاب به عنوان یک واجب، سدی در برابر از دست رفتن سایر واجبات است و دشمن برای شکسته شدن سد حجاب در جامعه خیلی هزینه کرده و از تمام ابزارها برای تحقق این امر بهره می‌گیرد.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در نشست با جمعی از فعالان عفاف و حجاب در استان فارس گفت: نیازهای فرهنگی جامعه در یک سطح قرار ندارند و خلأهای فرهنگی زیاد هستند.
به گزارش علنی به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس، کلانتری گفت: در کار فرهنگی، اوجب و واجب، مستحب و مباح داریم، برخی از واجبات هستند که اگر رعایت نشوند ده‌ها واجب دیگر از دست می‌رود، همچون عفاف و حجاب؛ که اگر از دست رفت بسیاری واجب دیگر نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند.
تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) خاطرنشان کرد: کار در عرصه حجاب و عفاف، کاری جهادگونه است و خواهران و برادرانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، حقِ واجب الهی را ادا می‌کنند.
کلانتری تصریح کرد: حجاب، همچون سدی است که اگر شکسته شد، همه چیز نابود می‌شود. دشمن خیلی هزینه می‌کند و از تمام ابزارها، بهره می‌گیرد تا این سد در جامعه ما شکسته شود. البته باید توجه داشت که عفاف، حجاب و حیا، ریشه در ایمان و فطرت انسان دارد و به همین راحتی نمی‌شود آن را از بین برد، به ویژه در کشوری که مجالس و روضه‌های خانگی به وفور وجود دارد و ایمان و مذهب با مردمانش عجین شده است.
او در ادامه با اشاره به لزوم کار تشکیلاتی و سازمان یافته در مقوله‌های فرهنگی از جمله موضوع حجاب، گفت: فضای فرهنگی جامعه اگر دست نیروهای ارزشی و در راستای گسترش عفاف و حجاب باشد، دشمن یقیناّ شکست خواهد خورد.
کلانتری با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب بر «آتش به اختیار» در کارهای فرهنگی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند علاوه بر مجموعه‌های مسئول دولتی، مجموعه‌های عظیم مردمی و جوانان صاحب فکر و دارای ابتکار و همت نیز باید «آتش به اختیار»، منافذ فرهنگی را مسدود و در این عرصه اقدام کنند و کار را پیش ببرند.
تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) ادامه داد: به لطف خدا دولت سیزدهم نیز حرکتش در راستای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است و مسئولین استانی نیز همه دارند برای ترویج بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب کار می‌کنند.
کلانتری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در طرح جامع حرم مطهر، به مقوله ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، توجه ویژه خواهد شد و این بارگاه منور، پرتوافشانی قوی در این راستا خواهد داشت و آماده همکاری و هم افزایی با مساجد و کانون های فرهنگی – مذهبی، نهادها و سازمان‌های فعال در این زمینه است.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.