جهش تولید در دیمزارها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است
12 آبان 1400 - 21:02
شناسه : 35277
0

علنی به نقل از ایسنا /لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: جهش تولید در دیمزارها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است. اسفندیار حسنی مقدم در جمع کشاورزان شهرستان بروجرد که امروز ۱۲ آبان‌ماه صورت گرفت، اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری و همراهی ستاد اجرایی فرمان امام رحمة الله […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: جهش تولید در دیمزارها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

اسفندیار حسنی مقدم در جمع کشاورزان شهرستان بروجرد که امروز ۱۲ آبان‌ماه صورت گرفت، اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری و همراهی ستاد اجرایی فرمان امام رحمة الله علیه در ۱۶ استان کشور و از لرستان در سال زراعی ۱۴۰۰ عملیات اجرایی آن شروع شده است.
وی تصریح کرد: کشاورزان با توجه به حمایت‌هایی که در راستای اجرای این طرح در نظر گرفته‌شده است از آن استقبال کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: در طرح جهش تولید در دیمزارها با رعایت تناوب کشت و کمتر کردن عملیات خاک‌ورزی و نیز حفظ و مدیریت بقایای گیاهی در داخل خاک باعث افزایش حداقل ۲۵ درصد عملکرد مزرعه در هکتار خواهد شد.
حسنی مقدم اضافه کرد: در اجرای این طرح هزینه‌های تولید کاهش یافته و درآمد کشاورزان از محل افزایش عملکرد حاصل می‌شود.
وی از کشاورزان دعوت کرد به کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کرده، مدل و روش کشت در شرایط دیم و دیم‌زارهای استان را به‌صورت حفاظتی و نیمه حفاظتی انجام دهند.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.