تاکید استاندار بر تسریع در روند اجرای پروژه های توسعه ای سیستان وبلوچستان
10 شهریور 1400 - 13:08
شناسه : 24802
1

علنی به نقل از ایسنا /سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان در نشستی که با هدف تنظیم صورتجلسه واگذاری زمین به شرکت سرمایه گذاری پارسیان مجری طرح تولید کنسانتره معدن مس “جانجا” با حضور دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان شرکت مذکور برگزار می‌شد، بر لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های توسعه‌ای استان تاکید کرد. به […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان در نشستی که با هدف تنظیم صورتجلسه واگذاری زمین به شرکت سرمایه گذاری پارسیان مجری طرح تولید کنسانتره معدن مس “جانجا” با حضور دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان شرکت مذکور برگزار می‌شد، بر لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های توسعه‌ای استان تاکید کرد.
به گزارش علنی به نقل از ایسنا احمدعلی موهبتی خاطرنشان کرد: در این برهه زمانی که توجه مجموعه مسئولان کشوری به سوی سیستان و بلوچستان معطوف شده باید از این فرصت طلایی به نحو مطلوب در جهت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی استفاده کنیم.

 وی افزود: وجود منطقه آزاد چابهار و در آینده نزدیک منطقه آزاد سیستان، مناطق ویژه اقتصادی و پروژه‌های عظیم استان نیازمند حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

 وی بیان داشت: همچنین توجه مسئولان کشوری و تلاش مدیران استانی و مجمع نمایندگان استان علاوه بر توجه سرمایه گذاران بخش خصوصی به استان موجب شده اعتبارات دولتی از عدد ۲ میلیون و ۴۵۰ میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد که به این ترتیب سهم استان ۵ درصد کل اعتبارات کشور می باشد.
 
وی در ادامه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان اشاره کرد و افزود: شرکت کشت و صنعت مکران با اجرای پروژه چندین میلیاردی ۵۵ هزار از اراضی سواحل مکران را به طرح بزرگ پرورش میگو اختصاص داده و شرکت هلدینگ کشت و صنعت ماهان نیز تولید محصولات کشاورزی گرمسیری به مساحت ۲۰۰ هزار هکتار کارهای تولیدی بزرگی را در کشور و استان هدف گذاری کردند.

 استاندار سیستان و بلوچستان به اکتشاف دو مجموعه بزرگ معدنی طلا و مس در گرید یک کشور اشاره کرد و افزود: بهره‌برداری از این معادن بزرگ در توسعه آینده استان بسیار اثرگذار خواهد بود.

 وی با بیان اینکه برای تامین نیاز آبی منطقه سیستان که نیمی از جمعیت استان وابسته به آب هیرمند می باشد، و به هر شیوه ممکن بایستی به آب برسیم، اظهار کرد: پروژه چاه های ژرف سیستان به نتایج مطلوب رسیده و از آن جایی که شرایط حاکم بر وزارت نیرو در حال حاضر موافق با اجرای این پروژه ها می باشد، امیدواریم به زودی آب مورد نیاز مردم منطقه از این طریق تامین شود.

موهبتی در ادامه بر پروژه شیرین سازی و انتقال آب دریا نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به خشکسالی شرق کشور نگرانی ما در بخش تامین آب مورد نیاز مردم بسیار جدی است؛ لذا اجرای پروژه حیاتی انتقال آب دریا بایستی هر چه زودتر آغاز شود.

 وی گفت: در حوزه آب های ژرف عملیات حفاری سومین چاه ژرف نیز آغاز می‌شود و طبق برآوردها ظرف مدت ۴۰ روز آینده به اتمام می‌رسد و علاوه بر آن دهها چاه ژرف دیگر نیز هدف گذاری و اعتبار مورد نیاز برای حفر آن هم تامین شده است.

 رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: شرکت سرمایه گذاری پارسیان با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان در بحث فرآوری و تولید کنسانتره  معدن مس جانجا سرمایه گذاری کرده و همه دستگاه های متولی در بحث واگذاری زمین و استعلامات مربوطه موظفند؛ همکاری لازم را با این شرکت داشته باشند.

 وی تاکید کرد: صورتجلسه واگذاری زمین در منطقه اجرای طرح تنظیم شده و ظرف مدت امروز در پایان جلسه به امضای دستگاههای ذیربط می رسد و برای شروع عملیات اجرایی پروژه نیز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه برنامه‌ریزی شده است.

 استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این که کل اعتبارات عمرانی یک ساله استان به 2000 میلیارد تومان هم نمی رسد، گفت: سرمایه گذاری ده هزار میلیاردی این طرح برای شکوفایی استعداد این منطقه که در شرایط تحریم مورد نیاز کشور هم هست در این منطقه دورافتاده و غیر مسکونی یک فرصت استثنایی برای استان است.

وی گفت: این سرمایه‌گذاری به تنهایی محرکی برای تمامی معادن کوچک مقیاس استان است که با تخصص تیم مورد نظر قطعاً در بخش اکتشاف پهنه‌های معدنی بیشتر نیز موثر خواهد بود.

 استاندار سیستان و بلوچستان در پایان بر همکاری همه دستگاه‌های متولی برای تسهیل و تسریع در اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: لازم است به این طرح نگاه توسعه ای داشته باشیم چرا که با اجرای این طرح برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال زایی خواهد شد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.