بستری بودن ۳۴۶۸ نفر در بیمارستان‌های‌ مازندران و بابل ‌
27 مرداد 1400 - 15:36
شناسه : 19053
0

علنی به نقل از ایسنا/مازندران کرونا یکه تازی می‌کند و کسی هم‌جلودارش نیست، به طوریکه ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران اطلاعیه ای در این خصوص صادر کرده است. دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۸۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا/مازندران کرونا یکه تازی می‌کند و کسی هم‌جلودارش نیست، به طوریکه ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران اطلاعیه ای در این خصوص صادر کرده است.
دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۸۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و ظرف همین مدت تعداد ۴۷۳ نفر از افراد مشکوک بستری شده از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.
وی افزود: هم اکنون ۲۳۴۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۳۶۹ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.
در این راستا دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تامین تجهیزات لازم برای درمان بیماران کرونایی عزم خود را جزم کرده و از نصب و راه اندازی ۷ دستگاه اکسیژن ساز جدید در مراکز درمانی مازندران خبر داده است.
 دکتر سیمین بابایی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به شیوع و گسترش ویروس کرونا دلتا در کشور اشاره کرد و گفت: اولویت دانشگاه علوم پزشکی مازندران تامین تجهیزات لازم برای بیماران کرونایی در بیمارستان ها است که با توجه به گسترش کرونا در استان و نیاز بیشتر به دستگاه های اکسیژن ساز با  پیگیری و تلاش مسئولین دانشگاه تعداد ۷ دستگاه اکسیژن ساز در هفته جاری خریداری و راه اندازی شد.
وی با تاکید براینکه دانشگاه علوم پزشکی با تشکیل تیم بازرسی نیازهای بیمارستان ها را بررسی و اقدامات لازم را برای تهیه تجهیزات لازم انجام می دهد، افزود: در حال حاضر دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهر، بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار، بیمارستان شهید بهشتی نوشهر و بیمارستان امام حسین(ع) نکا تحویل این بیمارستان ها شده و برای نصب و راه اندازی آن اقدامات لازم انجام شده است. 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین به راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری بیمارستان شهید رجایی تنکابن و شهدای زیراب شهرستان سوادکوه اشاره کرد و ادامه داد : دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال پیگیری و رایزنی برای تحویل گرفتن دستگاه ۶۰۰ لیتری بیمارستان امام رضا (ع) آمل است که در روزهای آتی تحویل ، نصب و راه اندازی این دستگاه نیز در این مرکز انجام می شود.
بابایی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هم استانی های عزیز جهت قطع زنجیره انتقال بیماری و کاهش تعداد مبتلایان، گفت: مسئولین دانشگاه با همه توان پیگیر تهیه ملزومات بیمارستان ها هستند  و در حال حاضر مشکلی برای تامین تجهیزات نداریم.
در بابل نیز شرایط سخت کرونایی ادامه دارد و آمار بستری ها به ۱۱۲۲ نفر رسیده است.
به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۱۱۲۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.
در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۳ بیمار جدید بستری و ۲۳۰ بیمار هم ترخیص شدند و ۵۸ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
در این راستا دکتر سیدمصطفی قاسم‌زاده، معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی بابل نیز از مراجعه ۱۰۵۰ بیمار کرونایی از زمان راه‌اندازی مرکز بستری موقت در بابل خبر داده است.
وی افزود: با شروع به کار این مرکز تا کنون ۱۰۵۰ بیماران مبتلا به کرونا مراجعه کردند که متاسفانه هر ساعت به تعدادشان افزوده می شود.
معاون دانشگاه علوم‌پزشکی بابل گفت: ساعت شروع  به کار این مرکز موقت از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ می باشد.برای کار درمانی هر بیمار باید به مدت ۵ روز متوالی باید به این مرکز مراجعه کند تا کادر درمان دارو و سرم‌های مربوطه را تزریق کنند.
قاسم‌زاده افزود: بیش از ۱۳۰ نفر از نیروهای کادر درمانی و نیروهای جهادی و نیروهای پشتیبانی در حال امدادرسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند.
به گزارش علنی به نقل از ایسنا، مجموعا ۳۴۶۸ نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.