برداشت انار سرخ در ۱۵۸۰ هکتار از باغات طارم
13 شهریور 1400 - 14:02
شناسه : 26052
0

علنی به نقل از ایسنا /زنجان مدیریت باغبانی جهادکشاورزی طارم گفت: محصول انار از لحاظ سطح زیرکشت و اهمیت اقتصادی، رتبه دوم را در بین محصولات این شهرستان دارد. زهرا نیساری در گفت‌وگو با علنی به نقل از ایسنا ، در رابطه با برداشت انار در شهرستان طارم، اظهار کرد: سطح زیر کشت انار در […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /زنجان مدیریت باغبانی جهادکشاورزی طارم گفت: محصول انار از لحاظ سطح زیرکشت و اهمیت اقتصادی، رتبه دوم را در بین محصولات این شهرستان دارد.
زهرا نیساری در گفت‌وگو با علنی به نقل از ایسنا ، در رابطه با برداشت انار در شهرستان طارم، اظهار کرد: سطح زیر کشت انار در شهرستان طارم ۱۸۰۰ هکتار است و ۱۵۸۰ هکتار از این باغات بارده محسوب می‌شوند، محصول انار، از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه اقتصادی، رتبه دوم را بین محصولات شهرستان طارم دارد.
وی با بیان اینکه حدود ۱۸۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از برداشت انار برای سال جاری پیش‌بینی می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود که در سال‌جاری شاهد برداشت ۱۸ هزا تن محصول انار از باغات طارم‌ باشیم که ۲۰ درصد از این محصول به صورت تهیه رب انار مصرف شده و ۸۰ درصد آن مصرف تازه‌خوری دارد.
این مسئول تصریح کرد: بیش از ۳۰۰۰ خانوار در شهرستان بهره‌بردار انار بوده و بیش از ۲۰ هزار نفر در روز نیز به کار برداشت انار مشغول هستند و از این طریق درآمدزایی می‌کنند و برداشت انار در شهرستان از شهریورماه آغار شده و تا اواسط آبان‌ماه نیز ادامه دارد.
نیساری ادامه داد: ملس شیرین، ملس ترش، پوست سیاه، شاه‌بار، می‌خوش، دوستی، زاغ، پوست کدویی، ترش جنگلی و ترش محلی ارقام مختلف مختلفی از محصول انار هستند که در شهرستان طارم کشت می‌شوند.
مدیر باغبانی جهادکشاورزی شهرستان طارم، عنوان کرد: بهتر است باغدارانی که دارای باغات درجه ۲ از انار هستند، اقدام به اصلاح محصول خود کنند. همچنین افراد در باغات درجه ۳ نیز بهتر است به حذف و جایگزینی محصول با ارقام مرغوب‌تر انار بپردازند.
وی با بیان اینکه کرم‌ گلوگاه یک‌مشکل شایع برای محصول انار در شهرستان است، خاطرنشان کرد: برای مبارزه با کرم‌گلوگاه انار نیاز به همکاری همه باغداران داریم و اگر این کرم‌ها در یک باغ جمع‌آوری شده و با روش درستی نیز دفع شود ولی افراد دیگر این کار را انجام ندهند تاثیری نخواهد داشت و همکاری همه باغداران به ریشه‌کن شدن کرم‌ گلوگاه کمک خواهد کرد.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.