امربه معروف،تربیت و اصلاح
30 شهریور 1402 - 16:03
شناسه : 64267
4

امربه معروف،تربیت و اصلاح عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی ▪️جوانان این زمان، تحریک را دوست ندارند. نمی‎‌خواهد آنها را خیلی امر به معروف و نهی از منکر بکنید، آنها فطرتاً در راه هستند. با اخلاق و صفات شایسته و با نیّت خوب و دعای خیر در حقّ آنها کار کنید و آنها را به […]

پ
پ

امربه معروف،تربیت و اصلاح

عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی

▪️جوانان این زمان، تحریک را دوست ندارند. نمی‎‌خواهد آنها را خیلی امر به معروف و نهی از منکر بکنید، آنها فطرتاً در راه هستند. با اخلاق و صفات شایسته و با نیّت خوب و دعای خیر در حقّ آنها کار کنید و آنها را به سمت کمالات ببرید. آنها را باید با نماز دوست کنید، نه اینکه فقط نمازخوان کنید. کار بعضی‎‌ها، بی‌‎نمازکردن مردم است. آنها با امر و نهی زیاد و مردم‌‌آزاری، جوان‎‌ها را تارک‌الصّلاة می‎‌کنند، مقدّس‌مآب‎‌ها و افراد سختگیر، کارها را خراب‎تر می‎‌کنند.

▪️اینکه در احادیث آمده است در آخرالزّمان امر به منکر و نهی از معروف می‌‎کنند، معنی‌اش این است که امر به معروف و نهی از منکر که می‎‌کنند، اثر عکس دارد، چون دائم به افراد سیخ می‌‎زنند و آنها را از دین بیزار می‎‌کنند.

▪️به زور می‎‌شود کسی را مسلم کرد و مجبور نمود شهادتین بگوید، ولی ایمان به زور نمی‎‌شود. نکند بچّه‌‎ات را به زور به نماز وادار کنی.

◾️مصباح الهدی – تألیف استاد مهدی طیّب◾️

ا.یوسفی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.