از اصلاح جاده‌های مرزی تا احداث برجک‌ و انسداد مرز مهمترین مأموریت‌های معاونت مهندسی فراجا
28 خرداد 1402 - 20:32
شناسه : 61330
2

از اصلاح جاده‌های مرزی تا احداث برجک‌ و انسداد مرز مهمترین مأموریت‌های معاونت مهندسی فراجا معاون مهندسی فراجا، اصلاح جاده، احداث برجک و پاسگاه مرزی، ساخت ابنیه و انسداد مرزها را از جمله مهمترین مأموریت‌های معاونت مهندسی انتظامی کشور برشمرد. سردار محمدرضا اسحاقی معاون مهندسی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به اهم […]

پ
پ

از اصلاح جاده‌های مرزی تا احداث برجک‌ و انسداد مرز مهمترین مأموریت‌های معاونت مهندسی فراجا

معاون مهندسی فراجا، اصلاح جاده، احداث برجک و پاسگاه مرزی، ساخت ابنیه و
انسداد مرزها را از جمله مهمترین مأموریت‌های معاونت مهندسی انتظامی کشور برشمرد.

از اصلاح جاده‌های مرزی تا احداث برجک‌ و انسداد مرز مهمترین مأموریت‌های معاونت مهندسی فراجا

سردار محمدرضا اسحاقی معاون مهندسی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به اهم فعالیت‌های معاونت مهندسی انتظامی کشور اشاره و اظهار داشت: فعالیت‌های مهندسی معاونت فراجا در دو بخش مهندسی رزمی و مهندسی احداث ابنیه مورد نیاز در حال انجام است.

معاونت مهندسی انتظامی کشور تصریح کرد: انسداد مرزها از سیم خاردار و ایجاد کانال و جاده مرزی گرفته تا برق‌رسانی و آب‌رسانی به پاسگاه و برجک مرزی و همچنین احداث برجک و پاسگاه مرزی و گروهان پشتیبانی مرزی بخشی از عملکرد معاونت مهندسی انتظامی کشور است.

سردار اسحاقی، نگهداری جاده و ابنیه‌های موجود به خصوص نگهداری راه‌ها، پل‌ها و بازگشایی معابر در برابر طوفان‌های شن از یکسو و برف‌روبی جاده‌ها در سمت دیگر کشور، دیگر خدمات حوزه معاونت مهندسی فراجا در حوزه مهندسی رزمی است.

معاون مهندسی فراجا تصریح کرد: در حوزه مهندسی ساختمان و احداث ابنیه نیز در حال حاضر در کل کشور قریب به ۷۰۰ پروژه فعال عمرانی در بحث احداث پاسگاه، کلانتری، ساختمان پلیس‌های تخصصی و غیره در دست احداث داریم.

معاون مهندسی فراجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص اقدامات معاونت مهندسی فراجا در بحث انسداد مرزها در مرز شرقی کشور به خصوص سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان هم قطعاتی از مرز را در حال حاضر در بحث انسداد در دست کار داریم؛ البته اصلاح جاده‌های مرزی نیز انجام می‌شود چرا که در سالیان گذشته در مرز مشترک در شرق کشور، افغانستان و پاکستان هیچ حساسیتی نداشتند و اصطلاحاً مرز مشترک با پاکستان به مرز دوستی نام گرفته بود و حالا که نظام آنها را مکلف کرده که از مرزهای خود حفاظت کنند تا اشرار به سادگی عبور نکنند تازه فعالیت خود را در زمینه مرز شروع کرده‌اند.

سردار اسحاقی اعلام کرد: در حال حاضر فعالیت معاونت مهندسی به اصلاح جاده مرزی قدیم گرفته تا ایجاد موانع و برجک و کانال‌های جدید متمرکز است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با فراجا، دوستان سپاه نیز به کمک ما در مرز برای احداث آمده‌اند چرا که قریب به ۳۰۰ کیلومتر مرز در سیستان جاده نداشته‌اند.

سردار اسحاقی، انتقال زیرساخت‌های ارتباطی از جمله برق، آب و فیبر نوری را از جمله دیگر فعالیت‌های این معاونت مهندسی در نقاط مرزی دانست.

پایان پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.