مظهریت ذوات مقدس اهل‌بیت
06 بهمن 1402 - 16:39
شناسه : 67857
9

مظهریت ذوات مقدس اهل‌بیت امیر باطن ▪️ذوات مقدس اهل‌بیت علیهم‌السلام تنها کسانی هستند که توانستند نور اتمّ ولایت را در نفس خود ظهور دهند. با وجود این که ایشان صاحب مقام نور واحد هستند و همه‌ی حقایق را آن‌گونه که هست مشاهده می‌کنند، اما در مرتبه‌ی عالم ظهور و فعل، هر کدام به جهت غلبه […]

پ
پ

مظهریت ذوات مقدس اهل‌بیت

IMG_20240124_193241_620

امیر باطن

▪️ذوات مقدس اهل‌بیت علیهم‌السلام تنها کسانی هستند که توانستند نور اتمّ ولایت را در نفس خود ظهور دهند. با وجود این که ایشان صاحب مقام نور واحد هستند و همه‌ی حقایق را آن‌گونه که هست مشاهده می‌کنند، اما در مرتبه‌ی عالم ظهور و فعل، هر کدام به جهت غلبه صفت‌ها، مظهر صفتی هستند. اگر کسی در عالم فعل سرّی بخواهد باید به امیرالمؤمنین علیه‌السلام متوسل شود. اگر کسی در این عالم جود بخواهد باید از امام جواد علیه‌السلام طلب کند، اما این به این معنی نیست که امام هادی علیه‌السلام جواد نیست. در عالم فعل، صفت جواد بودن بر امام جواد غلبه‌ی بیشتری دارد. ایشان در همه‌ی عوالم، جواد مطلق هستند؛ در نشئه‌ی ظاهر، ملکوت، جبروت و لاهوت جوادند، آن هم جواد علی‌الاطلاق… یعنی هر جودی که در عالم به هرکسی می‌شود از خزینه‌ی انسان کامل است. حتی در عالم قیامت هم اینگونه است… قیامت، مرتبه‌ی تجلی یافته از نور واحد اهل‌بیت علیهم‌السلام است، حال آنکه خود ایشان، فوق قیامت و قیامت آفرین هستند. لذا علی‌رغم اینکه ائمه‌ی اطهار علیهم‌السلام نور واحد می‌باشند، در قیامت نیز همانند عالم ظاهر، حقیقت شبح نوریه‌ی اهل‌بیت علیهم‌السلام برای هر یک از این ذوات مقدس، مظهریت متفاوتی دارد.

▪️پیغمبر می‌فرمایند: «أَنَا وَارِدُكُمْ، وَ أَنْتَ يَا عَلِيُّ اَلسَّاقِي، وَ اَلْحَسَنُ اَلذَّائِدُ، وَ اَلْحُسَيْنُ اَلْآمِرُ، وَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ اَلْفَارِطُ، وَ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ اَلنَّاشِرُ ، وَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ اَلسَّائِقُ، وَ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ مُحْصِي اَلْمُحِبِّينَ وَ اَلْمُبْغِضِينَ وَ قَامِعُ اَلْمُنَافِقِينَ، وَ عَلِيُّ بْنُ مُوسَى مُزَيِّنُ [مُرَتِّبُ] اَلْمُؤْمِنِينَ، وَ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ مُنْزِلُ أَهْلِ اَلْجَنَّةِ فِي دَرَجَاتِهِمْ، وَ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ خَطِيبُ شِيعَتِهِ وَ مُزَوِّجُهُمُ اَلْحُورَ اَلْعِينَ، وَ اَلْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ سِرَاجُ أَهْلِ اَلْجَنَّةِ يَسْتَضِيئُونَ بِهِ، وَ اَلْهَادِي شَفِيعُهُمْ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ حَيْثُ لاَ يَأْذَنُ اَللهُ إِلاَّ لِمَنْ يَشَاءُ وَ يَرْضَى»‌.

کار امیرالمؤمنین علیه‌السلام در قیامت سقایت است. امام حسن علیه‌السلام دورکننده‌ی دشمنان از محبینشان است. اگر شخصی بخواهد در باطن عالم از شیاطین انسی و جنی تبری بجوید، به امام حسن مجتبی علیه‌السلام توسل کند. امام زین‌العابدین علیه‌السلام عطاکننده‌ی نعمت است.

IMG_20240125_191020_231

▪️اگر شخصی بخواهد در باطن عالم به نعم معنوی برسد باید از امام سجاد علیه‌السلام طلب کند، ایشان زینت‌بخش سجده‌کنندگان است. امام باقر علیه‌السلام نشردهنده‌ی معارف است و امام صادق علیه‌السلام سوق‌‌دهنده به سوی بهشت می‌باشد. اگر می‌خواهی در عالم فعل، اهل فقاهت شوی به در خانه‌ی امام صادق علیه السلام برو. امام موسی کاظم علیه‌السلام، کسی است که شمارنده منافقین و محبین است، او قسیم‌النار و الجنة است. امام رضا علیه‌السلام کسی است که به مؤمنین رتبه می‌دهد و آنان را زینت می‌بخشد. امام جواد علیه‌السلام در قیامت، منزلت مؤمنین را به آنها افاضه می‌کند. امام هادی علیه‌‌السلام خطیب و سخنران بهشت است. در بهشت ان شاءالله در سایه‌سار حقایق جامعه کبیره در محضر امام هادی علیه‌السلام خواهیم نشست. امام حسن عسكری علیه‌السلام نیز ما را در یک جا جمع می‌کند و هم جامع تمام این مقامات است. شفاعت مؤمنین نیز توسط حضرت حجة‌بن‌الحسن ارواحنا فداه انجام می‌شود.

▪️ظرف یوم القیامة بقیة الله الاعظم است. باید امام زمانمان را بشناسیم… ما به امامت دیگر معصومین اعتقاد داریم اما امام زمان ما، حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفدا هستند. ایشان امام الکل فی الکل است، یعنی حضرت، امام ائمه نیز هستند. اگر امروز حضرت علی بن موسی الرضا علیهما‌السلام بخواهد به کسی عنایتی کند و فیضی به او برساند، باید امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف پای آن را امضا کند؛ ایشان امام زمان ماست… ایشان بقیة‌الله است که مجمع الجمال و جمال الجمیع است. او کسی است که امام صادق علیه‌السلام در فراقش می‌گریست و می‌فرمود اگر درکش می‌کردم خادمش می‌شدم! او منتقم خون اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است…

▪️ظرف تحقق یوم القیامة حضرت بقیة الله الاعظم است اما امام حسین علیه‌السلام چه نقشی در قیامت دارد؟ حسین علیه‌السلام در قیامت امیر است… هر چه او امر کند بقیه انجام می‌دهند. لذا فرمود اگر امروز بنا باشد هریک از ائمه علیهم‌السلام به کسی فیضی برسانند، این فیض از کانال امام زمان ارواحنا فداه افاضه می‌شود مگر فیضی که از ناحیه‌ی امام حسین باشد… تمام عالم امروز بر سر سفره‌ی رحمت رحمانیه و رحیمیه بقیة الله الاعظم هستند و خود امام زمان سر سفره‌ی حسین فاطمه است. هر مخلوقی، رزقی دارد و رزق انسان کامل نیز اشک بر اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است… اینگونه است که حضرت صاحب‌الزمان ارواحنا فداه می‌فرماید «و لأَبكِيَنَّ عَلَيكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً»‌. امام زمان صبح و شب بر مصائب جد غریبش خون گریه می‌کند. لذا آن عارف فرمود دیدم سفره‌ای پهن است و همه سر سفره نشسته‌اند و در رأس این سفره، بقیةالله ارواحنا فداه است و این سفره، سفره‌ی نعمت اباعبدالله الحسین است. حسین علیه‌السلام در قیامت امیر است… لفظ و معنای امیرالمؤمنین، در این نشئه مستأثره‌ی مولا علی بن ابی‌طالب است. ما در عالم شهادت حق نداریم به غیر از امام علی علیه‌السلام، احدی را امیرالمؤمنین اطلاق کنیم. چنین مولایی داریم که فرزند او در قیامت امیرالمؤمنین است؛ أَمیرِی حُسینٌ وَ نِعْمَ الأَمیرُ… اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در باطن عالم امیر است. هرکسی که ایشان امر‌ کند را به بهشت می‌برند ولو آن شخص جهنمی باشد…

#ح_م
#محرم_۱۳۹۴

ا.یوسفی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.