آسمانی بودن نیمی از امر ازدواج
22 مهر 1402 - 18:56
شناسه : 65117
6

آسمانی بودن نیمی از امر ازدواج ◾️عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی◾️ ▪️وقتی دختر و پسر همدیگر را پسندیدند، بله والسّلام. نکند شرط و شروط بگذارید و مهریّه‌‎ی سنگین و شیربها و گرفتن مجالس پرخرج عروسی و جهیزیه‎‌ی کلان و امثال آن را به همدیگر تحمیل کنید و از همان اوّل زندگی، خانواده‌‎ها را خراب […]

پ
پ

آسمانی بودن نیمی از امر ازدواج

◾️عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی◾️

▪️وقتی دختر و پسر همدیگر را پسندیدند، بله والسّلام. نکند شرط و شروط بگذارید و مهریّه‌‎ی سنگین و شیربها و گرفتن مجالس پرخرج عروسی و جهیزیه‎‌ی کلان و امثال آن را به همدیگر تحمیل کنید و از همان اوّل زندگی، خانواده‌‎ها را خراب کنید. شرط، باطل‌کننده‌‎ی عقد است. همین‌‌جا عقد را خراب کردی. البته عقد اسلامی ‎خراب نمی‎‌شود، ولی عقد ایمانی خراب می‎‌شود. چون تا می‌‎گویی شرط دارد، دختر و پسر دلشان می‌‎لرزد و در نتیجه عقد خراب می‎‌شود. وقتی دختر و پسر در شب زفافشان برای بدهی‎‌ها و مخارج، یک دنیا غصّه و نگرانی دارند، بچّه‎‌ای هم که درست می‎‌شود، حاضر نیست به این دنیایی بیاید که پر از نگرانی و غصّه است، لذا مجبور می‎‌شوند پهلوی مادر را بشکافند و به زور، بچّه را بیرون بیاورند. وقتی دو طرف همدیگر را پسندیدند، بگذارید با اختیار و میل خودشان، آنچه در وسعشان است، انجام دهند.

▪️هر ازدواجی را که خداوند انعقاد کرده، یعنی خداوند، آنها را به هم عقد کرده، واقع می‌‎شود و الاّ به هم می‎‌خورد. ندیدی بعضی از ازدواج‌‎ها به هم می‌‎خورد؟ مال این است که قبلاً انعقاد خدایی نبوده است. پس اگر زنی گرفتی و به نظرت، بد از آب در آمد، نباید دیگران را مقصّر بدانی؛ این چیزی است که خدا برایت بریده است و برای رسیدن تو به کمال، بهترین‌‎ها بوده که برایت انتخاب کرده است. بهترین زن برای تو همین بوده است و اگر چشمت باز شود، می‎‌فهمی‎ اگر همه‎‌ی زن‎‌های عالم بودند، تو همین را انتخاب می‎‌کردی. پس راضی باش و خدا را شکر کن. نیمی از امر ازدواج، آسمانی است.

◾️مصباح‌الهدی – تألیف استاد مهدی طیّب◾️

ا.یوسفی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.