رونق مناطق کمبرخوردار با احداث ۷۰ ایستگاه جدید در نیمه جنوبی پایتخت
یکی از مهمترین ثمرات و اثرات احداث خطوط جدید شبکه مترو تهران، ایجاد ایستگاههای متعدد در مناطق کمبرخوردار و کمبهره از نظر سیستم حمل و نقل عمومی (ریلی) است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یکی از مهمترین ثمرات و اثرات احداث خطوط جدید شبکه مترو تهران، ایجادایستگاههای متعدد در مناطق کمبرخوردار و کمبهره از نظر سیستم حمل و نقل عمومی (ریلی) است؛ در واقع خطوط 8 تا 11 که ساخت آنها به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است، نه تنها در همافزایی با خطوط هفتگانه موجود، باعث افزایش سطح کارایی و میزان سرویسدهی شبکه کلی مترو پایتخت میشوند بلکه محدودههای فاقدایستگاه مترو را نیز صاحب امکان حمل و نقلی جدید میسازند.
نگاهی آمارگونه به آنچه با احداث خطوط جدید شبکه مترو تهران (خطوط 8 تا 11) شکل خواهد گرفت، حاوی نکات قابل توجه و ارزندهای است که لزوم تکمیل هرچه سریعتر آنها را گوشزد میکند.
از جمله اینکه تمام خطوط جدید، دارایایستگاههایی در مرز مشترک برخی مناطق خواهند بود که همین مسأله سطح مسافرپذیری آنایستگاهها را مضاعف میسازد.
خطوط جدید در 20 منطقه شهر تهران دارایایستگاه هستند؛ به طور مثال مسیر وایستگاههای خط 8 مترو، مسافران 13 منطقه را پوشش میدهد که البته بعضیایستگاهها در مرز مشترک برخی مناطق واقع شدهاند.
مناطق 2، 3، 4، 18 و 22 بیشترین سهم را ازایستگاههای خطوط جدید خواهند داشت. در یک نگاه دیگر، میتوان گفت مناطق نیمه جنوبی پایتخت، حدود 70ایستگاه جدید را در نقاط اغلب کم برخوردار شاهد خواهند بود.
اهالی محدوده غرب پایتخت و خصوصاً مناطق 21 و 22 که هم اکنون از فقر شدید سیستم حمل و نقل ریلی درون شهری رنج میبرند، از 30 کیلومتر مسیر مترویی و 22ایستگاه جدید برخوردار میشوند و همه اینها از فواید پرشمار احداث و بهرهبرداری خطوط 8 تا 11 شبکه مترو تهران محسوب میشود که ضرورت تسریع در عملیات تکمیل آنها را یادآور میشود.
انتهای پیام/
ثبت دیدگاه