برکات عزاداری ۱
17 مرداد 1402 - 19:22
شناسه : 62855
5

برکات عزاداری ۱ 🔹 ۱- می‌فهمیم که چگونه عاقبت نیک برای متقین است. « و العاقبة للمتقین» 🔹 ۲- به خوبی می‌فهمیم که چگونه نقشه‌های شیطانی، ضعیف است و نقشه بنی‌امیه بر آب شد. «إن کید الشیطان کان ضعیفا» 🔹 ۳- به خوبی می‌فهمیم که چگونه خداوند، حق را بر سر باطل می‌کوبد و آن […]

پ
پ

برکات عزاداری ۱

🔹 ۱- می‌فهمیم که چگونه عاقبت نیک برای متقین است. « و العاقبة للمتقین»

🔹 ۲- به خوبی می‌فهمیم که چگونه نقشه‌های شیطانی، ضعیف است و نقشه بنی‌امیه بر آب شد. «إن کید الشیطان کان ضعیفا»

🔹 ۳- به خوبی می‌فهمیم که چگونه خداوند، حق را بر سر باطل می‌کوبد و آن را نابود می‌سازد. «بل نقذف بالحق علی الباطل فیدمغه»

🔹 ۴- به خوبی می‌فهمیم که چگونه خواستند نور خدا را خاموش کنند، ولی خدا، هر روز آن را بر افروخته‌تر می‌کند. «یریدون أن یطفؤا نور الله بأفواههم»

🔹 ۵- امروزه دشمنان اسلام اقرار می‌کنند که ما حریف شیعیان نمی‌شویم. زیرا آنان، دو بال قوی دارند: بال سرخ که عاشوراست و بال سبز که انتظار حضرت مهدی «عجل الله تعالی فرجه الشریف» است. آنان از محاصره نظامی، اقتصادی، تبلیغاتی، شهادت، اسارت نمی‌ترسند. چون رهبرشان حسین «علیه‌السلام» آن ‌گونه در محاصره اقتصادی قرار گرفت که آب خوردن برای اطفال نداشت. و آن‌گونه در محاصره نظامی قرار گرفت که ۷۲نفر میان سی هزار دشمن قرار گرفتند و آن‌گونه در میان هیاهوی مخالفان قرار گرفت که هنگام سخن گفتن امام با هیاهو جلوی شنیدن مردم را گرفتند. شهادت و اسارت را پذیرفت ولی زیر بار زور نرفت. الگوی شیعیان چنین فردی است. از سوی دیگر این‌ها به کمتر از رهبر معصوم یا عادل روی کره زمین به هیچ فردی قانع نمی‌شوند. و هیچ حکومتی با هیچ شیوه‌ای، ایشان را راضی نمی‌کند و اینان همچنان در انتظار آن رهبر غایب هستند و ارادتی که به علما و مراجع دارند، به خاطر آن است که این افراد را نایب آن امام می‌دانند.

🔹 ۶- عزاداری، نوعی بیعت با امام معصوم از راه دور و از طریق عرض ارادت و مودت است.

🔹 ۷- عزاداری، اعلام حمایت از مظلومان است.

🔹 ۸- عزاداری، یعنی نگه‌داشتن خاطرات فداکاران بر تمام افرادی که توان دارند، حج واجب است و بخشی از اعمال حج، زنده نگه داشتن خاطرات ابراهیم و اسماعیل و هاجر است. زائران خانه خدا در صفا و مروه شبیه‌سازی می‌کنند و همچون هاجر با هیجان می‌دوند تا آن خاطره زنده بماند و ما همان‌گونه که از پدر و پسر و همسر در مکه تجلیل می‌کنیم، باید از امام حسین علیه‌السلام و فرزندان و اصحاب و زینب کبری و خاندان او تجلیل کنیم. در مکه، حضرت ابراهیم و اسماعیل آماده گذشت از جان شدند ولی قتلی صورت نگرفت، اما در کربلا امام حسین علیه‌السلام و یارانش علاوه بر قتل، قطعه قطعه شدند. در مکه، برای حضرت اسماعیل که نوزاد بود چند ساعتی آب نبود، اما بعد آب زمزم از زمین جوشید ولی در کربلا، آب از زمین نجوشید و علی‌اصغر که نوزاد بود تشنه، شهید شد.

🔹 ۹- عزاداری، یعنی بسیج ده‌ها میلیونی همراه با سوز، بدون اجبار، بدون چشم‌داشت، عاشقانه و هر سال.

🔹 ۱۰- عزاداری یعنی صبر و مقاومت را ببینیم و یاد بگیریم.

🔹 ۱۱- عزاداری، یعنی بلند نگه‌داشتن پرچم مقاومت، مبارزه، مکتب، انقلاب، ایثار، اخلاص، شجاعت. به همین دلیل رضاشاه پهلوی که مأمور از بین بردن مکتب اسلامی بود، عزاداری را ممنوع کرد.

🔹 ۱۲- عزاداری یعنی تعظیم شعائر

🔹 ۱۳- عزاداری یعنی عالی‌ترین نوع نفرت از ظلم و ظالم

🔹 ۱۴- عزاداری یعنی تحریک عواطف و مظلوم‌یابی و کوبیدن ظالم.

📚 حماسه حسینی در پرتو قرآن

ا.یوسفی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.