معرفی کتاب «لباس روحانیت در نبرد نمادها» به قلم مهدی اسماعیلی سادیانی
20 اردیبهشت 1402 - 14:18
شناسه : 60317
4

معرفی کتاب «لباس روحانیت در نبرد نمادها» به قلم مهدی اسماعیلی سادیانی لباس روحانیت نه فقط یک لباس بلکه یک نماد دینی و اعتقادی است و در زمانی که ادیان، مذاهب و آیین­‌های ساختگی، نمادهای باطلشان را به جهانیان عرضه می ­کنند، این لباس ساده مقدس و در عین حال سازگار با فطرت و معنوی، […]

نویسنده : ف.یوسفی
پ
پ

معرفی کتاب «لباس روحانیت در نبرد نمادها» به قلم مهدی اسماعیلی سادیانی

لباس روحانیت نه فقط یک لباس بلکه یک نماد دینی و اعتقادی است و در زمانی که ادیان، مذاهب و آیین­‌های ساختگی، نمادهای باطلشان را به جهانیان عرضه می ­کنند، این لباس ساده مقدس و در عین حال سازگار با فطرت و معنوی، تمام آن ها را به مبارزه می­‌طلبد.

در این راستا، کتاب لباس روحانیت در نبرد نمادها به تبیین جایگاه این نماد پرداخته و موجبات انگیزه طلاب جهت تلبس به لباس مقدس روحانیت را فراهم نموده است.
در کتاب حاضر، کارکردهای لباس روحانیت به بحث گذاشته شده است. ابتدا دلایل تقدس لباس روحانیت بیان شده و واژه عمامه در روایات واکاوی شده است. کسانی که در طول تاریخ این لباس را پوشیده‌اند، معرفی شده‌اند و توجه خاص اهل بیت (ع) به این پوشش یادآور شده است. سپس ضرورت پوشیدن این لباس در عصر نبرد نمادها بررسی شده است. در ادامه، کارکردهای معنوی این لباس به بحث گذاشته شده است. در نهایت موانع موجود، توقعات مردم از روحانیت و آیین‌نامه تلبس آورده شده است.

این کتاب شامل مقدمه و ۷ بخش می­ باشد:

۱- دلائل تقدس لباس روحانیت
۲- ضرورت
۳- کارکردهای معنوی
۴- بایدها و نبایدها
۵- وسوسه­‌ها و موانع موجود
۶- توقعات
۷- آئین نامه تلبّس.

نویسنده: مهدی اسماعیلی سادیانی

فایل pdf کتاب جهت استفاده عزیزان:

لباس روحانیت در نبرد نمادها

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.