گزارشی از آخرین روز همایش «گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های ایران در کشورهای همسایه»
24 آذر 1400 - 21:58
شناسه : 44161
0

وزارت امور خارجه در آخرین روز از همایش «گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه» میزبان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، روسای کلیه اتاق های مشترک با کشورهای همسایه، رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی بود. به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، در این نشست درخصوص نحوه […]

پ
پ

وزارت امور خارجه در آخرین روز از همایش «گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه» میزبان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، روسای کلیه اتاق های مشترک با کشورهای همسایه، رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی بود.

به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، در این نشست درخصوص نحوه همکاری‌های بخش خصوصی با وزارت امور خارجه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران  بر اهمیت توجه به زیرساختهای صادرات به همسایگان تاکید کرد و دیدگاه خود را درخصوص ضرورت های بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی سازمان همکاری شانگهای ارائه داد.
وی با اشاره به تصمیم اتاق بازرگانی مبنی بر تاسیس دفاتر منطقه‌ای اظهار کرد:  ارائه اطلاعات مرتبط با قوانین گمرکی و تجاری و استانداردهای کشورهای همسایه به بازرگانان ایرانی از سوی نمایندگی‌های ایران در این کشورها، می‌تواند مانع از بروز مشکلاتی شود که از عدم آگاهی نسبت به قوانین و مقررات مقصد پیش می‌آید.
در ادامه نشست، برخی از رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، دیدگاه‌های خود را در خصوص راه‌های افزایش صادرات و تسهیل تجارت منطقه‌ای بیان کردند.
ضرورت تمرکز بر صادرات کالاهای باکیفیت داخلی، فعال‌سازی بیش از پیش شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی و توسعه دفاتر منطقه‌ای بخش خصوصی بخشی از نکات مورد اشاره سفرا و سرکنسول‌های ایران در  کشورهای همسایه بود. در بخش سوم نشست، رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران و نیز روسای اتاق‌های مشترک با کشورهای همسایه، با ذکر برخی از موانع پیش‌روی تجارت با همسایگان، پیشنهادات خود درخصوص رفع آنها و ارتقاء تعاملات متقابل با نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در این کشورها را بیان کردند.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.