عرضه اینترنتی کالا در کرمانشاه یک هفته به تاخیر افتاد
20 آذر 1400 - 18:57
شناسه : 44066
0

علنی به نقل از ایسنا /کرمانشاه با وجود آنکه نزدیک به دو هفته از موضوع عرضه اینترنتی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از سوی وزارت جهاد کشاورزی می‌گذرد، این طرح هنوز در کرمانشاه استارت نخورده و استاندار کرمانشاه به دستگاه‌های متولی امر یک هفته دیگر زمان داد تا هرچه زودتر زیرساخت‌های لازم را برای اجرای […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /کرمانشاه با وجود آنکه نزدیک به دو هفته از موضوع عرضه اینترنتی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از سوی وزارت جهاد کشاورزی می‌گذرد، این طرح هنوز در کرمانشاه استارت نخورده و استاندار کرمانشاه به دستگاه‌های متولی امر یک هفته دیگر زمان داد تا هرچه زودتر زیرساخت‌های لازم را برای اجرای این طرح آماده کنند.

جلسه امروز (۲۰ آذر) ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه به موضوع چند و چون عرضه کالاهای اساسی به صورت اینترنتی اختصاص داشت تا بتوان با بهره‌گیری از ظرفیت یک سامانه هرچه زودتر این طرح را راه‌اندازی کرد.
به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه در این جلسه با بیان اینکه هنوز سامانه «بازرگام» که از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع اینترنتی کالاها معرفی شده در کرمانشاه آغاز به کار نکرده، گفت: این سامانه هم اکنون فقط در حدود هشت استان کشور استارت خورده و کرمانشاه جزو آنها نیست.
وی ادامه داد: این اختیار به سایر استان‌ها داده شده تا فعلا از ظرفیت سامانه‌های بومی برای توزیع اینترنتی کالاهای اساسی استفاده کنند.
مدیر تعاون روستایی استان با بیان اینکه در کرمانشاه دو سامانه اُکالا(فروشگاه اینترنتی افق کوروش) و سامانه فروشگاه پیام این ظرفیت را دارند، خاطرنشان کرد: مزیت اُکالا نسبت به فروشگاه پیام این است که در همه ۱۴ شهرستان شعب فروشگاه‌های کوروش را داریم، اما فروشگاه پیام تنها یک شعبه آن هم در شهر کرمانشاه دارد.
به گفته صفایی، موضوع دیگر این است که هیچ بخش دیگری به اندازه فروشگاه‌های کوروش لجستیک، زیرساخت و نیروی انسانی کافی را در اختیار ندارد.
وی تنها نقطه ضعف استفاده از سامانه فروشگاه‌های کوروش را عدم پوشش روستاها اعلام کرد و یادآور شد: البته طرح توزیع اینترنتی کالاهای اساسی هم در مرحله اول برای کلانشهرها و شهرستان‌ها دیده شده و در فاز بعدی قرار است روستاها را پوشش دهد.
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه درخواست برای راه‌اندازی بازرگام با وجود پیگیری‌های و مکاتبات هنوز در کرمانشاه به نتیجه نرسیده، پیشنهاد کرد برای اینکه مردم از مزایای این طرح محروم نشوند، فعلا از ظرفیت سامانه فروشگاه‌های افق کوروش استفاده شود.
استاندار کرمانشاه نیز با انتقاد از عدم پیشرفت طرح عرضه اینترنتی کالاهای اساسی طی یک هفته اخیر، به دستگاه‌های مربوطه یک هفته فرصت داد هرچه زودتر این طرح را تعیین تکلیف کنند.
هوشنگ بازوند افزود: وقتی اجرای چنین طرحی از سوی مسئولین کشور مطرح می‌شود، مردم انتظار دارند هرچه زودتر شاهد اجرای آن باشند، نه اینکه در سایر استان‌ها اجرا شود و مردم کرمانشاه از آن محروم باشند.
وی با بیان اینکه باید مجموعه‌ای متولی عرضه کالاهای اساسی شود که زیرساخت‌های لازم را داشته باشد نه اینکه تازه قرار باشد کار خود را در کرمانشاه شروع کند، عنوان کرد: به علاوه باید زیرساخت‌ها بگونه‌ای باشد که نیاز مردم روستاها هم پوشش داده شود.
استاندار کرمانشاه موضوع مهم دیگری که باید در اجرای عرضه اینترنتی کالا مد نظر قرار گیرد را جلوگیری از چند نرخی شدن کالاها و ایجاد فساد دانست و ادامه داد: هر اختلاف قیمتی باعث فساد است و مجبور می‌شویم تمام زمان و توان خود را بر نظارت این طرح اختصاص دهیم.
وی در ادامه بر لزوم همراهی سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه برای کنترل بازار شب یلدا تاکید کرد.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.