ازبکستان خواستار گسترش گفت‌وگو با طالبان شد
13 آذر 1400 - 16:15
شناسه : 42384
0

شوکت میرضیایف؛ رییس جمهوری ازبکستان گفته‌ است که برای جلوگیری از تشدید بحران بشری در افغانستان، گسترش گفت‌وگو با طالبان ضروری است. به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، به نقل از افق نیوز، طبق اطلاعات منتشرشده، میرضیایف گفته‌ است که دستیابی به صلح و ثبات زودهنگام در افغانستان فرصت‌هایی را برای اجرای پروژه‌های […]

پ
پ

شوکت میرضیایف؛ رییس جمهوری ازبکستان گفته‌ است که برای جلوگیری از تشدید بحران بشری در افغانستان، گسترش گفت‌وگو با طالبان ضروری است.

به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، به نقل از افق نیوز، طبق اطلاعات منتشرشده، میرضیایف گفته‌ است که دستیابی به صلح و ثبات زودهنگام در افغانستان فرصت‌هایی را برای اجرای پروژه‌های بزرگ ایجاد می‌کند.
به گفته او موقعیت جغرافیایی مناسب افغانستان، زمینه ارتباط فرامنطقه‌ای را فراهم می‌سازد.
میرضیایف گفته‌است: «اگر ما اقدامات مؤثر و هماهنگ را انجام ندهیم، افغانستان می‌تواند برای مدتی طولانی منبع چالش‌ها و تهدیدهای جدید برای امنیت منطقه‌ای باقی بماند، دستیابی به صلح و ثبات کشور، راه گسترش و همچنین فرصت‌های راهبردی جدیدی را برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی، انرژی با اهمیت منطقه‌ای و بین‌المللی برای آن باز می‌کند.»
او تاکید کرده‌ که بهبود اوضاع اقتصادی در افغانستان یک شرط ضروری برای تضمین صلح پایدار و بلندمدت در کشور است.
رییس جمهوری ازبکستان گفته‌ است: «از نظر من برای جلوگیری از تشدید اوضاع، گسترش گفتگو با مقام‌های جدید این کشور و همچنین ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و مهم‌تر از آن جلوگیری از بحران انسانی و انزوای بین‌المللی ضروری است».
با تسلط طالبان، فقر و گرسنگی گسترش یافته‌است. در همین حال عدم شناساسایی رسمی دولت طالبان، رسیدن کمک‌های خارجی به کشور را با مشکل مواجه کرده‌ است.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.