راه اندازی منطقه آزاد سیستان تا ۶ ماه آینده
01 آذر 1400 - 15:01
شناسه : 39636
0

علنی به نقل از ایسنا /سیستان و بلوچستان دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: هفت منطقه آزاد جدید در ابتدای امسال توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید و ابلاغ شد و یکی از این مناطق، منطقه آزاد تجاری سیستان است که ظرفیت بسیارخوبی برای توسعه اقتصادی و مبادلات بازرگانی با کشورهای […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /سیستان و بلوچستان دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: هفت منطقه آزاد جدید در ابتدای امسال توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید و ابلاغ شد و یکی از این مناطق، منطقه آزاد تجاری سیستان است که ظرفیت بسیارخوبی برای توسعه اقتصادی و مبادلات بازرگانی با کشورهای همسایه استان دارد.

به گزارش علنی به نقل از ایسنا – دکترسعید محمد در گفتگو با خبرنگاران در شهرک صنعتی رامشار سیستان افزود: سیستان و بلوچستان زیرساختهای بسیارخوبی دارد و یکی از اولویتهای ما راه اندازی منطقه آراد سیستان بوده و به همین خاطر اولین سفر من به مناطق جدید، سفر به سیستان بوده که امروز دفتر اجرایی آن در رامشار راه اندازی و مدیراجرایی آن نیز منصوب شد.
وی ادامه داد: طرح جامع را شروع کردیم تا توسعه آغاز شود، قرارداد این طرح منعقد شده و به منظور پیشرفت طرح جامع، بحث توسعه زیرساخت را پیش خواهیم برد، پیش بینی مابراین است که تا ۶ ماه آینده بتوانیم منطقه آزاد تجاری سیستان را راه اندازی کنیم..
محمد ادامه داد: تجارت با افغانستان یکی از مباحثی است که از سرمایه گذاران تقاضا می کنیم که براساس نیازمندیهای همسایه‌های شرقی در استان سرمایه‌گذاری کنند.
وی اضافه کرد: باید نوع معیشت مردم در این منطقه عوض شود کمبود آب و بحثهای کشاورزی ‌دامپروری دچار خلل شده، سعی می کنیم بنگاههای کوچک اقتصادی را راه اندازی کنیم تا تولید آغاز و باعث رونق اقتصادی مردم شود ضمن اینکه نگاه ویژه ای به بحث فرهنگی داریم چون آسیبهایی را در مناطق آزاد قبلی داشتیم و براین اساس از تجربیات گذشته استفاده می کنیم تا مشکلات جدیدی را برای مردم ایجاد نکنیم.
دبیر مناطق آزاد تجاری کشور افزود: ما یک وظیفه درجهت به ظرفیت رساندن منطقه آزاد داریم و یک وظیفه هم سایر دستگاهها دارند خصوصا وزارت راه و شهرسازی در اینجا نقش مهمی در تکمیل راه آهن چابهار زاهدان و زاهدان به میلک دارد که پیگیر این قضیه هستیم و از نمایندگان هم خواهانیم تاپیگیر این مورد باشند.

همچنین در ادامه با حکم سعید محمد، دکتر محمدرضا واعظی پور مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری سیستان منصوب شد.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.