راه اندازی ۷۰۰ صندوق قرض الحسنه با رویکرد مردمی در استان مرکزی
27 آبان 1400 - 21:00
شناسه : 38808
0

علنی به نقل از ایسنا /مرکزی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: راه اندازی ۷۰۰ صندوق قرض الحسنه با رویکرد مردمی یکی از اقدامات سپاه در راستای اشتغال زایی در استان مرکزی است که بیش از ۲۱۰۰ فرصت شغلی از این طریق ایجاد شد. سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در آیین بازدید سردار […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /مرکزی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: راه اندازی ۷۰۰ صندوق قرض الحسنه با رویکرد مردمی یکی از اقدامات سپاه در راستای اشتغال زایی در استان مرکزی است که بیش از ۲۱۰۰ فرصت شغلی از این طریق ایجاد شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در آیین بازدید سردار سید امین الله امامی مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه از روند پروژه شهرک شهید سلیمانی اراک افزود: سپاه روح الله استان مرکزی با رویکرد خدمت رسانی به مردم و ایجاد امید در بین مناطق محروم اقدامات مختلفی در بخش های متفاوت انجام داده که تحقق شعار سال در بخش های مختلف تولیدی و رفع موانع تولید، ایجاد اشتغال، محرومیت زدایی، کمک به تسهیل ازدواج جوانان، ساخت و ترمیم مسکن محرومان، تحقق اقتصاد مقاومتی و مردمی، توانمند سازی مردم، اجرای پروژه های مربوط به آب و کشاورزی، مبارزه با بیماری کرونا و نهضت کمک مومنانه از جمله این اقدامات مهم است.
وی افزود: در بخش صنعت و در راستای رفع موانع تولید بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی پالایش  شد و با مشارکت اساتید دانشگاه و فعالین بخش های مختلف صنعت در این راستا کلینیک تخصصی صنعت راه اندازی شد که دستاورد آن جلوگیری از تعطیلی ۱۱۰ کارخانه بود.
کریمی گفت: ۲۴ هزار نیروی جهادگر بسیجی در قالب ۱۲۵۰ گروه جهادی تخصص محور برای ارائه خدمات مختلف از جمله اقدامات برای خدمت به مردم در سطح استان فعال هستند که دستاورد این اقدام اجرای بیش از ۱۶۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در پنج سال گذشته است.
وی افزود: حمایت از واحدهای کوچک و متوسط زود بازده در صنایع تبدیلی با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی از دیگر اقدامات مهم است که دستاورد این اقدام در قالب قرارگاه تخصصی اشتغال ایجاد بیش از ۸ هزار فرصت شغلی است. توانمند سازی اقشار مردم با رویکرد آموزش و ارائه تسهیلات نیز انجام شده که بیش از ۳۰ هزار نفر آموزش ها و دوره های تخصصی را طی کرده اند و ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی تا پایان سال هدف گذاری شده است.
کریمی اظهار کرد: تشکیل قرارگاه تخصصی حراست و صیانت از منابع آبی از دیگر اقدامات مهم است که مهمترین دستاورد این قرارگاه اجرای بیش از یکصد کیلومتر کانال انتقال آب، ساخت ده ها متر مکعب استخر ذخیره آب و لایروبی ده ها هزار کیلومتر از قنوات است.
وی افزود: بیش از ۷۰۰ واحد مسکن محرومین طی ۲ سال گذشته تحویل شده و بیش از ۸.۵ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیرنقدی مردم استان مرکزی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان ارسال شده و گروه های جهادی استان مرکزی در طول یک سال و نیم گذشته در آنجا فعالیت دارند و کمک ها به شکل مقطعی نیز ارسال می شود.
کریمی گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم ساخت مسکن پرسنل سپاه استان مرکزی در قالب شهرک شهید حاج قاسم سلیمانی است و مجموعا ۱۲۵۰ واحد مسکونی که در مرحله اول آن ۷۰۰ واحد و مرحله دوم نیز باقی آن ساخته می شود که هر آپارتمان ۸ طبقه است که ۶ طبقه آن مسکونی خواهد بود.
وی اظهار کرد: پیشرفت مرحله اول پروژه  شهرک شهید سلیمانی امروز بعد از گذشت یک سال و نیم از شروع آن ۴۷ درصد است و این نشان از کار جهادی شرکت جهاد خانه سازی استان مرکزی دارد و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های درونی نیز از دیگر شاخصه های موفق در اجرای این پروژه است.
به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، به نقل از سپاه روح الله استان مرکزی، کریمی گفت: استان مرکزی یکی از استان های برتر در ساخت پروژه مسکن برای پرسنل است و این اقدام را تا رفع مشکلات مسکن کارکنان با قوت ادامه خواهیم داد و قطعا شهرک شهید سلیمانی که کلیه استانداردهای لازم در آن در نظرگرفته شده به عنوان یک الگو در ساخت شهرک سازی ماندگار خواهد بود.
ناصر هاشم پور مدیرعامل شرکت جهاد خانه سازی کشور نیز گفت: اجرای برنامه ۵ ساله مسکن در سپاه با قوت شروع شده و خوشبختانه استان مرکزی با توجه به توانمندی ها و ظرفیت هایی که وجود دارد در اجرای این برنامه پیشتاز است.
وی افزود: پروژه مسکن سپاه استان مرکزی که مزین به نام زیبای شهید حاج قاسم‌ سلیمانی است روند قابل قبولی دارد و امیدواریم در طی یک سال و نیم آینده این پروژه به انجام‌ رسیده و قابل بهره بهرداری شود. اقدامات سپاه روح الله استان مرکزی در بخش های مختلف بسیار قابل قبول است و خوشبختانه استان مرکزی هم در بخش خدمت رسانی به مردم و هم در بخش رفع مشکلات مسکن کارکنان جزو استان های برتر است که جای تقدیر دارد.
هاشم پور با اشاره به پیشرفت ۴۷ درصدی پروژه شهید سلیمانی گفت: استان مرکزی در بحث ساخت مسکن کارکنان نسبت به استان های دیگر جلوتر است و خوشبختانه کلیه استانداردها و امکانات لازم از جمله مسجد، مدرسه، مرکز خرید، فضای سبز، پارک، ساختمان اداری و مجموعه های فرهنگی و ورزشی در شهرک شهید سلیمانی تعبیه شده است.
وی با بیان اینکه در بنیاد تعاون‌سپاه در حال برنامه ریزی برای مسکن پرسنل با وضعیت قراردادی و خرید خدمت سپاه هستیم، اظهار کرد: استان مرکزی ظرفیت های خوبی در پروژه مسکن دارد و در حال برنامه ریزی برای استفاده کارکنان قراردادی نیز هستیم و مسئولین بنیاد تعاون سپاه و جهاد خانه سازی پیگیری این مسئله هستند.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.