سوریه اولین توافقنامه اقتصادی با پاکستان را امضا کرد
10 آبان 1400 - 20:05
شناسه : 34790
1

روزنامه الوطن سوریه نوشت: سوریه یادداشت تفاهمی را در زمینه همکاری اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی پاکستان امضا کرده است. به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، به نوشته این روزنامه، این یادداشت تفاهم اولین یادداشت تفاهم در نوع خود در چارچوب تقویت همکاری و تبادل تجاری و اقتصادی است که برای هر […]

پ
پ

روزنامه الوطن سوریه نوشت: سوریه یادداشت تفاهمی را در زمینه همکاری اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی پاکستان امضا کرده است.

به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، به نوشته این روزنامه، این یادداشت تفاهم اولین یادداشت تفاهم در نوع خود در چارچوب تقویت همکاری و تبادل تجاری و اقتصادی است که برای هر دو کشور سودمند خواهد بود.
این توافق در ساختمان وزارت اقتصاد سوریه امضا شد به طوریکه از طرف سوریه محمد سامر خلیل، وزیر اقتصاد و تجارت و از طرف پاکستان سعید محمد خان سفیر این کشور در سوریه به نمایندگی از وزارت تجارت کشورش این توافقنامه را امضا کردند.
این یادداشت تفاهم پنج ساله بوده و ایجاد سازوکار پیگیری توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور به خصوص اجرای طرح‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و عقد قراردادهای تجاری و برنامه‌ریزی همایش‌ها و برگزاری نمایشگاه‌ها و فرصت‌یابی‌ها و دیگر زمینه‌ها را دنبال می‌کند.
خلیل به این روزنامه گفت، امضای این یادداشت تفاهم زمینه‌های مورد نظر همکاری اقتصادی را مشخص خواهد کرد و راه‌ها و ابزارهای لازم برای همکاری اقتصادی، تجاری، کشاورزی و صنعتی بین دو کشور از رهگذر ترغیب مواضع و گسترش لیست‌های تبادلات تجاری و برداشتن موانع مقابل این مسیر را بررسی خواهی کرد.
سفیر پاکستان نیز اشاره کرد، ازسرگیری پروازها بین دو کشور گامی مهم در فعال سازی تجارت دوجانبه و ترغیب هیئت‌های تاجران دو طرف برای سفر به دو کشور جهت کشف فرصت‌ها خواهد بود.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.