تحقیق و تفحص از خدمات شهری شهرداری
06 آبان 1400 - 16:57
شناسه : 33777
0

علنی به نقل از ایسنا /اردبیل عضو شورای شهر اردبیل گفت: ما پیگیر تحقیق و تفحص از حوزه خدمات شهری هستیم چرا که در این حوزه نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم جدی است. سلامت صفری 6 آبان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: شهرداری باید به صورت میدانی و قبل از عقد قرارداد با […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /اردبیل عضو شورای شهر اردبیل گفت: ما پیگیر تحقیق و تفحص از حوزه خدمات شهری هستیم چرا که در این حوزه نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم جدی است.
سلامت صفری 6 آبان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: شهرداری باید به صورت میدانی و قبل از عقد قرارداد با پیمانکاران حوزه رفت و روب شهری بازدیدهایی را از مناطق مختلف شهر انجام دهد تا مشکلاتی که در سال‌های گذشته رخ داده، دیگر تکرار نشود.
وی تصریح کرد: نباید اعمال جریمه به صورت فردی انجام شده و یا دخالتی در این حوزه صورت بگیرد در حالی که ما با استفاده از تجارب سایر استان‌ها در حوزه رفت و روب شهری و خدمات ارائه شده،‌ می‌توانیم بهترین و شایسته‌ترین عملکرد را داشته باشیم.
عضو شورای شهر اردبیل ضرورت بازدید از موفقیت‌های سایر شهرها را در این حوزه با همکاری و مساعدت اعضای شورای شهر یادآور شد و گفت: انتظار ما تحقیق و تفحص دقیق از حوزه خدمات شهری و سر و سامان دادن به مشکلات این بخش است.
صفری مشکل اصلی را در این حوزه مدیریت ضعیف اعلام کرد و افزود: برای حل این معضل شهرداری باید نیروهای توانمندی را در این بخش به کارگیری کند تا با الگوی جدید مدیریتی بتوانند کار را به شکل شایسته به پیش ببرند.
وی ضرورت جانمایی در سطل‌های زباله را بر اساس یک نقشه جامع یادآور شد و خاطر نشان کرد: در دوره گذشته شورای شهر ما پیشنهاد اجرای طرح‌های جمع‌آوری زباله و مخازن به صورت زیرزمینی را داده بودیم که مورد مطالعه قرار گرفت ولی اجرای آن با نواقصاتی روبه‌رو شده است.
افزایش دو برابری هزینه رفت و روب منطقی نیست

عضو شورای شهر اردبیل گفت: در وضعت فعلی اقتصادی شهرداری اردبیل افزایش دو برابری هزینه رفت و روب منطقی نیست.
حبیب فتحی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با بیان دغدغه‌های حوزه خدمات شهری اضافه کرد: شایسته است در این بخش فعالیت‌ها به صورت دقیق مورد رصد قرار گیرد تا نقاط ضعف و کاستی در قرارداد جدید برطرف شود.
وی به پایان مهلت قرارداد پیمانکار قبلی در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: دو برابر کردن مبلغ قرارداد قبلی منطقی به نظر نمی‌رسد چرا که در قرارداد جدید هیچ کار خاص و اضافی مازاد بر کارهای قبلی به پیمانکار سپرده نشده و به هیچ وجه افزایش قیمت منطقی و صحیح نیست.
وی به نحوه قرارداد همکاری و جذب نیرو به صورت حجمی اشاره کرد و گفت: نباید پیمانکار بخشی از وظایف خود را به شهرداری محول کرده و یا از ماشین‌آلات و نیروی انسانی شهرداری استفاده کند در حالی که این روند مطابق قرارداد و مفاد آن نیست.
این عضو شورای شهر اردبیل در مورد اعمال جریمه برای تخلفات رخ داده در این حوزه اظهار کرد: در بحث جریمه تغییر مدل و شیوه جریمه متخلفان ضروری است اما به هیچ وجه سوءاستفاده در این مورد انجام نمی‌شود چرا که هرگونه سوءاستفاده در این بخش با اعمال جریمه مغایرت دارد و باید کار به شکل شفاف و روشن به انجام برسد.
فتحی در مورد صدور مجوز ترک تشریفات از سوی شورای شهر به مبلغ 15 میلیارد و 200 میلیون تومان تصریح کرد: شورای شهر نمی‌تواند برای این مبلغ مجوز ترک تشریفات بدهد در حالی که در هر بند لایحه به منابع شهرداری اشاره شده که مجموع آنها بیش از اختیارات شورای شهر در صدور مجوز برای ترک تشریفات است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.