دریافت هزینه برای آزمون کالا تنها به ضرر مصرف‌کننده است
19 مهر 1400 - 1:56
شناسه : 28183
1

علنی به نقل از ایسنا /خراسان رضوی کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: دریافت هزینه برای انجام آزمون بر کالا از طرف دستگاه‌های مربوطه موجب ضایع شدن حق مصرف کنندگان چه در سطح استان و چه در کشور می‌شود. عباس اخوان در گفت‌وگو با علنی به نقل […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /خراسان رضوی کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: دریافت هزینه برای انجام آزمون بر کالا از طرف دستگاه‌های مربوطه موجب ضایع شدن حق مصرف کنندگان چه در سطح استان و چه در کشور می‌شود.
عباس اخوان در گفت‌وگو با علنی به نقل از ایسنا در خصوص بررسی کالاهای غیر استاندارد اظهار کرد: یکی از رسالت‌های بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی دریافت گزارشات مردمی و همچنین اخذ گزارشات دستگاه‌های اجرایی منطبق بر قوانین سازمان تعزیرات حکومتی است. یکی از تخلفاتی که همواره مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد، تقلب است. همکاران بنده در سطح استان با توجه به نوع گزارش، یعنی گزارش مردمی و یا گزارش‌های حضوری، به محل عرضه کالاهایی می‌روند که غیراستاندارد و تقلبی هستند.
وی افزود: به این دلیل که بسیاری از کالاها مشمول استاندارد اجباری هستند، بازرسان سازمان صمت برای تشکیل پرونده و ارسال آن به سازمان تعزیرات حکومتی، ناچار به ارسال آن کالا به اداره کل استاندارد هستند تا بر کالای مدنظر آزمون‌های مرتبط صورت بگیرد.
کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: اخیرا مشاهده شده که برای انجام آزمون‌ بر کالا توسط دستگاه مربوطه هزینه لحاظ شده و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز بودجه‌ای در این زمینه ندارد. درحال حاضر با این  شرایط مصرف کننده دچار سردرگمی شده و احتمال دارد با این اتفاق حق مصرف کنندگان چه در سطح استان و چه در کشور ضایع شود و ضرر این موضوع تنها به مصرف‌کننده می‌رسد.
اخوان عنوان کرد: انتظار ما از دستگاه‌های متولی در این زمینه، این است که کالاهای تقلبی و غیراستاندارد را طبق رسالت خود و بدون دریافت هزینه‌ از سازمان صمت خراسان رضوی، بررسی کرده تا بازرسان سازمان صمت استان نیز بتوانند پرونده کالاهای تقلبی و غیراستاندارد را به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کرده و مانع متضرر شدن مصرف کنندگان شوند.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.