انتقاد نخست وزیر پاکستان از هند به خاطر امتناع از یک “همزیستی مسالمت‌آمیز”
16 شهریور 1400 - 11:35
شناسه : 27209
2

نخست وزیر پاکستان، هند را به “مخالفت با ایده همزیستی مسالمت‌آمیز” از زمان تاسیس “دموکراسی اسلامی” در سال ۱۹۴۷ میلادی متهم کرد و این همسایه جنوبی‌اش را مقصر “تحمیل” جنگی پس از جنگ دیگر علیه اسلام‌آباد دانست. به گزارش علنی به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در […]

پ
پ

نخست وزیر پاکستان، هند را به “مخالفت با ایده همزیستی مسالمت‌آمیز” از زمان تاسیس “دموکراسی اسلامی” در سال ۱۹۴۷ میلادی متهم کرد و این همسایه جنوبی‌اش را مقصر “تحمیل” جنگی پس از جنگ دیگر علیه اسلام‌آباد دانست.
به گزارش علنی به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در بیانیه‌ای به زبان اردو که در صفحه فیس‌بوکش منتشر کرد، گفت: چه در طول جنگ علیه ترور که دو دهه طول کشیده است و چه در جنگ‌های سال‌های ۱۹۴۸، ۱۹۶۵ یا ۱۹۷۱ میلادی (بین هند و پاکستان)، چه در فعالیت‌های خرابکارانه در داخل پاکستان و چه در تبلیغات از طریق جنگ سایبری، دشمن همیشه علیه ما فعالیت کرده است.
این بیانیه به مناسبت سالروز جنگ هند-پاکستان در سال ۱۹۶۵ میلادی منتشر شد؛ جنگی که پاکستان معتقد است در آن بهتر از هند عمل کرده است.
عمران خان ضمن تحسین نیروهای پاکستانی به خاطر عقب راندن “مهاجمان هندی” در جریان جنگ ۱۹۶۵ میلادی و همچنین در دیگر جنگ‌ها از جمله جنگ سال ۱۹۴۸ میلادی و جنگ آزادی بنگلادش در سال ۱۹۷۱ میلادی، گفت: ما نه تنها کاملا قادر به دفاع از سرزمین‌مان هستیم، بلکه همیشه آماده مقابله با هر گونه تعرض و تهاجمی نیز هستیم.
جنگ هند-پاکستان در سال ۱۹۴۸ میلادی پس از آن رخ داد که شبه‌نظامیان و نیروهای نظامی تحت حمایت اسلام‌آباد در پی پیوستن پادشاه هندو وقت ایالت جامو و کشمیر به هند، پس از استقلال این شبه قاره از انگلیس در سال ۱۹۴۷ میلادی، به این ایالت عمدتا مسلمان حمله کردند. هنگامی که دهلی‌نو ضد حمله‌ای را ترتیب داد، نیروهای تحت حمایت پاکستان بخش‌های وسیعی از کشمیر را تصرف کردند. از آن زمان به بعد، دهلی‌نو و اسلام‌آباد هر یک بر بخش‌هایی از جامو و کشمیر به طور مجزا حکمرانی می‌کنند.
عمران خان همزمان با اینکه پیش‌بینی کرد که دهلی‌نو مجبور خواهد شد تا درخصوص تصمیمش در سال ۲۰۱۹ میلادی برای لغو وضعیت نیمه خودمختاری جامو و کشمیر تجدیدنظر کند، از سیاست خارجی “موفق” اسلام‌آباد برای پرده برداشتن از چهره واقعی هند در جامو و کشمیر تمجید کرد.
وی گفت: جامعه بین‌الملل اذعان دارد که تنها راه برای صلح در این منطقه، حل مساله کشمیر بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت است. من از سازمان ملل درخواست می‌کنم تا از هند بخواهد به خاطر سیاست‌هایش در این منطقه پاسخگو باشد.
عمران خان از این رویداد استفاده کرد تا بار دیگر هند را به خاطر تلاش‌هایش برای “ایجاد بی‌ثباتی در پاکستان از طریق افغانستان” در زمان روی کار بودن دولت اشرف غنی هدف بگیرد.
پیش از تسلط طالبان بر افغانستان در ماه گذشته میلادی، اسلام‌آباد مدعی شده بود که اسناد انکارپذیری دارد که نشان می‌دهند هند بیش از ۶۵ کمپ آموزش “تروریستی” در داخل افغانستان دارد که هدف آنها آموزش گروه‌های خشونت‌طلب متمرکز بر پاکستان همچون “تحریک طالبان” و ارتش آزادی‌بخش بلوچستان است.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.