سهم آب لرستان چقدر است؟
09 شهریور 1400 - 13:57
شناسه : 24390
0

علنی به نقل از ایسنا /لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تبدیل ۱۵۰۰ هکتار از اراضی دیم پلدختر به آبی خبر داد. اسفندیار حسنی مقدم در بازدید از ایستگاه‌های پمپاژ پلدختر که امروز نهم شهریورماه صورت گرفت، اظهار کرد: چهار ایستگاه پمپاژ سرنجه زیودار، جلگه خلج، ملیون و رنگین بان تا پایان امسال به […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تبدیل ۱۵۰۰ هکتار از اراضی دیم پلدختر به آبی خبر داد.
اسفندیار حسنی مقدم در بازدید از ایستگاه‌های پمپاژ پلدختر که امروز نهم شهریورماه صورت گرفت، اظهار کرد: چهار ایستگاه پمپاژ سرنجه زیودار، جلگه خلج، ملیون و رنگین بان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان پلدختر به آبی تبدیل می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: با افتتاح ایستگاه‌های پمپاژ ارزش افزوده و میزان تولیدات کشاورزی چند برابر خواهد شد.
حسنی مقدم با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی تأمین آب مورد نیاز کشاورزی است، بیان کرد: با وجود اینکه حجم آب خروجی استان حدود ۱۲ میلیارد مترمکعب بوده، اما سهم ما تنها یک میلیارد مترمکعب است که ۴۰۰ میلیون متر مکعب آن سطحی و ۶۰۰ میلیون متر مکعب آن زیر زمینی است.
وی ادامه داد: در جهاد کشاورزی استان تلاش‌مان این است که درصد بیشتری از اراضی دیم را با اجرای پروژه‌هایی مانند ایستگاه پمپاژ به آبی تبدیل کنیم.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.