مخالف تعطیلی صنوف هستم اما…
07 شهریور 1400 - 19:59
شناسه : 23661
0

علنی به نقل از ایسنا /قزوین استاندار قزوین گفت: از مدیران می‌خواهیم که با توجه به درک درست از شرایط موجود تصمیم‌گیری کنند، به شخصه مخالف تعطیلی صنوف هستم اما در شرایط کنونی این تعطیلات لازم است، کرونا مانند دشمن به جان همه افتاده است، برخی از مدیران از تعطیلی باشگاه‌های ورزشی و رستوران‌ها گلایه […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /قزوین استاندار قزوین گفت: از مدیران می‌خواهیم که با توجه به درک درست از شرایط موجود تصمیم‌گیری کنند، به شخصه مخالف تعطیلی صنوف هستم اما در شرایط کنونی این تعطیلات لازم است، کرونا مانند دشمن به جان همه افتاده است، برخی از مدیران از تعطیلی باشگاه‌های ورزشی و رستوران‌ها گلایه می‌کنند درحالی‌که همین مکان‌ها از منابع اصلی شیوع کرونا هستند.
هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز هفتم شهریور برگزار شد، اظهار کرد: سخت‌ترین تصمیم تعطیلی مشاغل است، اگر مجبور می‌شویم تعطیلی را اعمال کنیم به خاطر استفاده از ابزار قانون نیست بلکه نگران جان مردم هستیم، اگر احساس می‌کردیم که مشاغل خطری ندارند تعطیل نمی‌کردیم.
وی افزود: فکر نکنید ما جدا از مردم هستیم و بدون درک مشکلات مردم تصمیم‌گیری می‌کنیم، همواره تلاش می‌کنیم در تصمیم‌گیری‌ها نفع مردم را در نظر می‌گیریم، وقتی مردم گزارش می‌دهند که پروتکل‌ها رعایت نشده و اعلام نگرانی می‌کنند ما ورود می‌کنیم درواقع امروز بازرسان خود مردم هستند.
استاندار قزوین اظهار کرد: مسئول و تصمیم‌گیرنده اصلی دانشگاه علوم پزشکی است با این حال در برخی از موارد به علت در نظر گرفتن وضعیت معیشتی مردم از نظر دانشگاه هم عدول می‌کنیم، ولی در شرایط کنونی ورودی بیماران بالاست و در وضعیت قرمز قرار داریم.
وی افزود: در حال حاضر ۴۰ نفر پشت نوبت آی سی یو هستند و اگر غفلت کنیم با تصمیم‌گیری اشتباه با جان مردم بازی خواهیم کرد، ما نمی‌توانیم تصمیمی بگیریم که به نفع معیشت برخی از افراد باشد اما در مقابل جان تعدادی دیگر از همشهریان ما را بگیرد، حتی اگر شرایط سخت معیشتی حاکم شود جان مردم و حفظ سلامتی آن‌ها برای ما از هر چیز دیگر اهمیت بیشتری دارد.
جمالی‌پور یادآور شد: می‌دانیم که برخی از مشاغل ورشکسته شده و ما تا جایی که توانستیم حمایت کردیم و تسهیلات برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم، اگر بانک‌ها از دادن این تسهیلات امتناع می‌کنند یا مانع‌تراشی وجود دارد آن را به ما اطلاع دهید تا ستاد کرونا به صورت دقیق آن را بررسی کند زیرا تسهیلاتی که در ستاد تصویب شده است باید پرداخت شود، صندوق کارآفرینی مکلف است وام را پرداخت کند چرا که ما پول مورد نیاز را در صندوق قرار داده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: از مدیران می‌خواهیم که با توجه به درک درست از شرایط موجود تصمیم‌گیری کنند، به شخصه مخالف تعطیلی صنوف هستم اما در شرایط کنونی این تعطیلات لازم است، کرونا مانند دشمن به جان همه افتاده است، برخی از مدیران از تعطیلی باشگاه‌های ورزشی و رستوران‌ها گلایه می‌کنند درحالی‌که همین مکان‌ها از منابع اصلی شیوع کرونا هستند.
استاندار قزوین اظهار کرد: وقتی مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین نگران باشگاه داران است و تلاش می‌کند مجوز فعالیت بگیرد یا پیگیر تسهیلات حمایتی آسیب دیدگان است ما هم این وضعیت را درک می‌کنیم اما نمی‌توانیم مصوبات ستاد را نادیده بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: سن افراد مبتلا به زیر ۳۰ سال رسیده و ما نگران هستیم، دانشگاه علوم پزشکی هرجا که احساس کرد گروه‌های مختلف ورزشی و سایر اصناف می‌توانند فعالیت کنند و می‌توان آن‌ها را کنترل کرد اجازه فعالیت بدهد، امروز به قله پیک رسیده‌ایم و امیدواریم با همکاری مردم از هفته آینده سیر بیماری نزولی شود.
جمالی‌پور یادآور شد: برای بیماران پشت نوبت آی سی یو نگران هستیم دانشگاه علوم پزشکی باید تدبیری بیندیشد اگر نیاز است درخواست دهیم تجهیزات و تخت آی سی یو افزایش پیدا کند، متوجه هستیم که دانشگاه علوم پزشکی قزوین روزهای سختی را سپری می‌کند اما نمی‌توان بیماران ویژه را در نوبت نگهداشت.
وی افزود: بیمارستان صحرایی اگر امکان آی سی یو ندارد باید از ظرفیت آی سی‌یوهای استان‌های مجاور استفاده کنیم و بیماران را به آنجا منتقل کنیم، اگر تخت‌های ما جوابگو نیست می‌توانیم این بیماران را به استان‌های هم جوار مانند زنجان، البرز و گیلان منتقل کنیم، اولویت استفاده از تخت‌های آی سی یو بیماران قزوینی است اگر بیماران استان‌های دیگر در آی سی یو بستری هستند به سرعت آن‌ها را باید به استان خودشان منتقل کنیم تا بیماران قزوینی بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.
استاندار قزوین بیان کرد: باید به فرمانداران مناطقی که مرکز بحران شناخته شده‌ تأکید شود مداخله کرده و نظارت بیشتر و مدیریت بهتری در این مناطق داشته باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کمبود دارو نیز باید به‌صورت ویژه توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین بررسی شود، همچنین در خصوص راه‌اندازی شعب داروخانه هلال‌احمر در شهرستان‌ها و شبانه‌روزی شدن فعالیت داروخانه هلال‌احمر قزوین نیز باید تصمیم‌گیری شود.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.