رشد و توسعه کشورهای حاشیه خزر در گرو وجود صلح و امنیت است
03 شهریور 1400 - 0:58
شناسه : 21661
1

علنی به نقل از ایسنا /گیلان معاون سیاسی استاندار گیلان تصریح کرد: بی‌شک هر گونه تعامل اقتصادی و اجتماعی و رشد و توسعه کشورهای حاشیه دریای کاسپین درگروی وجود صلح و امنیت در منطقه امکان‌پذیر خواهد بود. محمود قاسم‌نژاد در آیین افتتاحیه ششمین دوره از مسابقات بین‌المللی جام دریا که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /گیلان معاون سیاسی استاندار گیلان تصریح کرد: بی‌شک هر گونه تعامل اقتصادی و اجتماعی و رشد و توسعه کشورهای حاشیه دریای کاسپین درگروی وجود صلح و امنیت در منطقه امکان‌پذیر خواهد بود.
محمود قاسم‌نژاد در آیین افتتاحیه ششمین دوره از مسابقات بین‌المللی جام دریا که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات به منظور نیل به یک جامعه صلح‌آمیز با رویکرد بهبود آموزش حرفه‌ای کارکنان نظامی کشورها و از همه مهمتر اعتلای حس میهن‌دوستی و بالابردن پرستیژ قوای نظامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها هر سال در ابعاد مختلف شاهد رشد و پیشرفت بوده، افزود: اهمیت برگزاری مسابقات از آنجایی دو چندان می‌شود که عمدتا در عرصه‌های بین‌المللی همگرایی‌های اقتصادی و تجاری و تاسیس اتحادیه‌ها و سازمانهای منطقه‌ای و موفق و کارآمد پیرامون مناطق آب‌پایه مانند اقیانوس‌ها و دریاها و دریاچه‌های مهم شکل گرفته‌اند و همسایگی دریایی و زمینی فرصت‌های بی‌نظیری برای ارتقای همه جانبه میان دولت‌ها و ملت‌های ساحلی فراهم می‌سازد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تصریح کرد: بی‌شک هر گونه تعامل اقتصادی و اجتماعی و رشد و توسعه کشورهای حاشیه دریای کاسپین درگروی وجود صلح و امنیت در منطقه امکان‌پذیر خواهد بود و برگزاری مسابقات نظامی در منطقه علاوه بر کمک به تامین امنیت و صلح منطقه می‌تواند زمینه آشنایی هر چه بیشتر کشورهای حاشیه دریای کاسپین به تجربیات و آموزش‌های روز نظامی و ورزشی و تقویت برادری میان آنها را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه تجربه برگزاری مسابقات گذشته در کشورهای دوست و همسایه روسیه  قزاقستان و جمهوری آذربایجان به ارتقا سطح این دوره از مسابقات کمک خواهد کرد، افزود: امیدوارم ضمن تامین اهداف راهبردی مسابقات که توسعه مناسبات و تعاملات بین‌المللی کشورها است در کنار انضباط اقتدار و سلامت و ارتقای دانش تخصصی همه نیروهای دریایی با همکاری نظامی و آموزشی چشم طمع بیگانگان را از منطقه دور کرده و دریای کاسپین همواره همچون گذشته به عنوان دریای صلح باقی بماند.

به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی جام دریا از فردا سوم شهریور در بندر انزلی به میزبانی ناوگان شمال نیروی دریایی با حضور شناورهای کشورهای آذربایجان، قزاقستان، روسیه و جمهوری اسلامی ایران با ۴۰۰ ورزشکار آغاز و بر اساس زمانبندی صورت گرفته تا ۱۳ شهریور سالجاری ادامه خواهد داشت.

این مسابقات در بخش شناوری شامل مراحل تیر اندازی سطحی، هوایی، مهار بویه در دریا و کنترل صدمات بوده و در دو مرحله در دریا و ساحل برگزار می‌شود که بندرانزلی میزبان رقابت‌های شناوری است.

بخش شناوری جام دریا در شش بخش مهار بویه، مبارزه با آبگرفتگی، بقا در دریا، تیر اندازی سطحی، تیراندازی هوایی و تیراندازی به ماکت مین برگزار می‌شود و ناوهای «مخاچ قلعه» و «آستراخان» و ۷۳۸ SB یدک کش تشریفات از ناوگان دریای خزر روسیه، ناوهای «مانگیستاو» و «ساری آرکا» از کشور قزاقستان؛ ناوهای «G-۱۲۲» و «G-۱۲۴» از جمهوری آذربایجان و ناوهای موشک انداز جوشن و پیکان از جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات جام دریا حضور دارند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.