علنی به نقل از ایسنا/همدان کاندیدای تصدی پست شهرداری همدان از چالشهای بحث عمرانی شهر را مدیریتهای کوتاه مدت دانست و گفت: متاسفانه کوتاه بودن عمر مدیریت باعث شده کارهای عمرانی ویترینی صورت گیرد.
به گزارش علنی به نقل از ایسنا، سید مسعود حسینی در صحن شورا به عنوان دومین ارائه دهنده برنامههای شهرداری، اظهارکرد: کوتاه بودن عمر مدیریت در شهرداری باعث شده افراد به دنبال تمدید دوره مسئولیت خود باشند و کارهای زیرساختی که طولانی مدت است اجرا نمیشود.
وی عدم اعتقاد به مطالعه در بحثهای عمرانی را از دیگر چالشهای شهرداری همدان برشمرد و افزود: پلهایی ساخته میشود که بار ترافیکی را به شهر منتقل میکند، تصمیمهای هزینهساز گرفته میشوداما باید بر کیفیت ساخت تأکید داشته باشیم.
حسینی چالشهای مختلفی را متوجه شهر همدان دانست و ادامه داد: از چالشهای اصلی شهر همدان سرمایه اجتماعی است، مردم از وضع موجود ناراضی هستند، از شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نارضایتی دارند و یکی از عوامل نارضایتی مردم دستگاههای اجرایی است.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری در تمام شئون زندگی مردم تأثیرگذار بوده و در رضایت و عدم رضایت مردم تأثیر مستقیم دارد، اگر مردم را محور قرار دهیم، بازگرداندن اعتماد مردم به شهرداری را خواهیم داشت.
این کاندیدای شهرداری همدان اضافه کرد: برای رضایتمندی شهروندان باید حس خوبی نسبت به آنها داشته باشیم، انجام کارهای درست و به موقع به افزایش رضایت مردم کمک میکند در بحث پلیس ساختمان نیاز به آموزش داریم تا از بحران جلوگیری کنیم، متاسفانه املاک گران قیمت ما به فروش رفته و برای امور جاری و پرداخت حقوق و سنگ فرش خیابان هزینه میشود.
حسینی در خصوص درآمدهای پایدار نیز گفت: بر اساس درآمدهای پایدار میتوان برنامهریزی کرد، در آمدهای عمومی ۲۵ درصد درآمدهای پایدار است، از چالشهای درآمد پایدار قوانین ضعیف، عدم مدیریت یکپارچه و دخالت دستههای مختلف در کار یکدیگر، است.
وی افزود: راحتترین کار فروش ملک برای کسب درآمد است اما وصول به موقع عوارض میتواند به درآمدزایی کمک کند، واحدهای تجاری بسیاری هستند که پروانه تجاری ندارند و عوارض تجاری نمیدهند، مهمترین و سهل الوصول ترین بخش برای درآمد، عوارض است که باید بانک اطلاعاتی داشته باشیم و از بخش خصوصی کمک بگیریم.
حسینی املاک را سرمایه شهر برشمرد و گفت: به جای فروش، ملک را میتوان به عنوان وثیقه در اختیار بانک قرار داد و مدیران شهرداری میتوانند با پشتوانه محکم وارد کار شوند، توجه به زیرساختهای توسعه مشاغل، دوری از خام فروشی، افزایش کیفیت خدمات، برای درآمدهای پایدار باید مورد توجه باشد، ریههای تنفس شهر را نباید بگیریم، باید بتوانیم از ظرفیتها برای ساخت مسکن استفاده کنیم، طرح جامع سالانه به روز رسانی شود، بافت فرسوده به عنوان قسمتی ناکارآمد در شهر محسوب میشود و باید به سمت توانمندسازی در این بخش برویم و شهرداری به عنوان تسهیلگر در بافت فرسوده وارد شود.
وی همچنین یکی از چالشهای مهم شهرداری را درون سازمانی ارزیابی کرد و گفت: سرمایه انسانی نیروی محرک هر سازمان است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، در بحث سرمایه انسانی “برنامه” نه، “کارنامه” دارم، باید کارمندان حرفهای داشته باشیم تا رفتار استاندارد داشته باشند، تأکید بر شایسته سالاری داریم، باید تحول در ارزش، بینش و عملکرد کارکنان را داشته باشیم، به سمت چابکی سازمان حرکت کنیم و از کارمندان در پستهای مختلف استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی همکاران باید صورت گیرد و اطلاعاتی از کارمندان داشته باشیم، خودارزیابی باید از کارکنان داشته باشیم، شناسایی کارکنان متعهد و متخصص صورت گیرد، افزایش انگیزه کارکنان را باید مد نظر داشته باشیم، سامانه مدیریت ارزیابی کارکنان باید راه اندازی شود و برای تصدی پستها کارگروه انتصابات را خواهیم داشت.
حسینی گردش مالی حسابهای شهرداری را به عنوان ابزاری قدرتمند در مذاکرات با بانکها مورد توجه قرار داد و گفت: بخشی از درآمدهای ناپایدار باید ذخیره شود تا برای تأمین حقوق کارمندان استفاده شود، تعامل سازنده باید با نهادهای حاکمیتی و دستگاههای دولتی برای جذب اعتبار داشته باشیم.
وی همچنین گفت: سند آمایش سرزمین شناسنامه ماست و نیازهای شهر باید مشخص شود که سند به شناخت نیازها کمک میکند، اگر مبنای ما اسناد و مطالعات باشد توان خواهیم داشت، باید بانک اطلاعاتی سرمایه گذاران را داشته باشیم نباید از منابع خرد در کنار سرمایه گذاری کلان غافل شویم، با اصلاح زیرساختها همدان را باید بارانداز غرب کشور کنیم.
این کاندیدای شهرداری همدان همچنین به چالشهای حمل و نقل و ترافیک پرداخت و افزود: در این بحث تأکید بر حمل و نقل عمومی دارم، در کلانشهرها ۵۰درصد و در همدان ۳۰درصد استفاده از حمل و نقل عمومی صورت میگیرد، اگر میخواهیم مشکل ترافیک حل شود باید ستون فقرات را شناسایی کنیم، کریدور بسازیم و به فراخور از اتوبوس و بی آر تی استفاده کنیم، حداقل ۳۰ هزار نفر در زمان پیک از مترو استفاده کنند و امروز مشکل ما با اتوبوس و فردا با بی آر تی حل میشود و زمان استفاده از مترو نیست.
حسینی همچنین در بخش دیگری، الکترونیک شدن را از مصادیق شفافیت برشمرد و گفت: شهرداری الکترونیک هزینه زیادی دارد، ارتباط بین سیستمها نیست، هنوز سیستم دستی و سنتی استفاده میشود و سیستم بازنشستگی است، رفع نیازهای شهرداری اتفاق افتاده اما رفع نیاز شهروندی هنوز اتفاق نیفتاده است.
حسینی در بخش دیگری به طرحهای اجرا شده در مرکز شهر اشاره و بیان کرد: یکی از مشکلاتی که باعث بلاتکلیفی شده مرکزیت شهر است، جذابیت خرید در مرکز شهر ایجاد کرده و پارکینگ ساختهایم اما طرح ترافیکی نیز ایجاد کردهایم که با یکدیگر همخوانی ندارند.
در بخش دوم، سید مسعود حسینی ۴۶ ساله که ۲۶ سال سابقه کار در بانک کشاورزی دارد به سوالات اعضای شورا و کارشناسان پاسخ داد.
وی درباره پرسشی در خصوص پروژهای که مشکل اساسی داشته و نیاز به بازنگری دارد گفت: پل چراغ قرمز در اجرا و جانمایی محل مناقشه است، در زمان آغاز پروژه ادعایی وجود دارد که با صرف ۵۰ میلیون تومان میشد طرح را جمع کرد، این پل نیاز به کارشناسی مجدد دارد و سازه آن باید دوباره بررسی شود.
خبر در حال تکمیل است
ثبت دیدگاه