هویج ۱۳۰۰ تومنی ۱۵ هزار تومان شده است
26 مرداد 1400 - 11:58
شناسه : 18553
1

علنی به نقل از ایسنا /کرمانشاه رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه با بیان اینکه قیمت هر کیلو هویج اکنون در میدان بار به ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان رسیده، دلیل این گرانی را کمبود آب و کاهش کشت این محصول اعلام کرد. عیسی حاج علیانی در گفت و گو با علنی به نقل از ایسنا ، […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /کرمانشاه رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه با بیان اینکه قیمت هر کیلو هویج اکنون در میدان بار به ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان رسیده، دلیل این گرانی را کمبود آب و کاهش کشت این محصول اعلام کرد.
عیسی حاج علیانی در گفت و گو با علنی به نقل از ایسنا ، قیمت کنونی هویج در میدان بار را کیلویی ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که قیمت هویج در مدت مشابه سال قبل کیلویی ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان بود.
وی ادامه داد: روند افزایش قیمت هویج از ابتدای فصل گرما آغاز شد و اکنون به اوج رسیده است.
رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه با اشاره به آب‌بر بودن کشت هویج، خاطرنشان کرد: کم آبی امسال باعث شده کشت هویج کم شود و این کمبود عامل گرانی است.
حاج علیانی معتقد است، اگر بارش‌های خوبی پیش رو داشته باشیم و آب زیاد شود، دوباره هویج کشت خواهد شد و قیمت آن پایین می‌آید. 
وی اضافه کرد: به علاوه وقتی کشاورزان ببینند قیمت محصولی بالا رفته رو به کشت آن می‌آورند.
وی تاکید کرد: چون گرانی هویج ریشه در کم آبی دارد، کاهش قیمت آن نیازمند زمان است.
رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه عنوان کرد: هویجی که اکنون در بازار کرمانشاه است عمدتا از ده گلان سنندج و خرم آباد می‌آید.
انتهای پیا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.