هزار و هفتاد و دومین سال بنای مسجد مقدس جمکران
10 فروردین 1403 - 0:04
شناسه : 69269
5

هزار و هفتاد و دومین سال بنای مسجد مقدس جمکران به مناسبت (۱۷ رمضان ۳۷۳ هجری قمری)، هزار و هفتاد و دومین ۱۰۷۲ سالروز بنای مسجد مقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولیّ عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف در شب سه‌شنبه، هفدهم ماه مبارک رمضان سال ۳۷۳ هجری، امام زمان (عج) به شیخ عفیف […]

پ
پ

هزار و هفتاد و دومین سال بنای مسجد مقدس جمکران

IMG_20240328_225833_23052PT4nN

به مناسبت (۱۷ رمضان ۳۷۳ هجری قمری)، هزار و هفتاد و دومین ۱۰۷۲ سالروز بنای مسجد مقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولیّ عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف

در شب سه‌شنبه، هفدهم ماه مبارک رمضان سال ۳۷۳ هجری، امام زمان (عج) به شیخ عفیف صالح حسن بن مثله جمکرانی امر کردند که در مکان فعلی مسجد مقدس جمکران، که زمینی برگزیده از سوی خداوند متعال است، بنایی را احداث و مردم را ترغیب کند به خواندن چهار رکعت نماز که دو رکعت نماز تحیّت مسجد و دو رکعت نماز صاحب‌الزمان (عج) است. این نقل، از لفظ مبارک امام (علیه‌السلام) است که فرمود: «فَمَنْ صلاّهما، فکأنّما صلّی فی البیت العتیق». هرکس، این دو رکعت (یا این دو نماز) را بخواند، گویی در خانة کعبه آن را خوانده است.

IMG_20240328_225548_498

🔸انصاف این است که [مسجد]جمکرانی که اینجا هست، به همان مسجد سهله آنجا شباهت دارد.

🍃خدا می‌داند چه کرامت‌هایی که اینجا دیده شده است، عجایب و غرایب! چه [در] خواب و چه [در] بیداری!

🔸تقریباً یک هفته است این اتفاق افتاده است؛ یکی از کسانی که خیلی به جمکران علاقه دارد و در آنجا کرامت‌ها دیده است می‌گفت: در مسجد بودیم، ایشان (امام زمان عجل الله فرجه الشریف) را دیدم و صحبت‌هایی فرمود.

🔸آخرش این کلمه بود که [حضرت فرمودند]: «به دوستان ما، به دل‌سوختگان ما، بگویید برای من دعا کنند»، همه می‌روند او را وسیله حاجات خود می‌گیرند و نمی‌دانند او بیش از اینکه این‌ها از او التماس دعا دارند، او از آن‌ها التماس دعا دارد. منتها ما غافلیم.

🔹الی ماشاالله کرامت‌ها از اینجا دیده شده است. همین کثرت کرامت‌هایی که اینجا دیده شده است، قوی‌ترین سند است برای این که این مکان مورد عنایت است.

ا.یوسفی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.