نیاز ۴ میلیاردی پروژه آبرسانی پایدار گلیل شیروان برای تکمیل شدن
26 مرداد 1400 - 16:01
شناسه : 18639
1

علنی به نقل از ایسنا /خراسان شمالی مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی از نیاز چهار میلیارد تومانی پروژه بزرگ آبرسانی بایدار عشایری گلیل شیروان برای تکمیل شدن خبر داد. محمدرضا قلی پور در گفت و گو با علنی به نقل از ایسنا ، با اشاره به اینکه یکی از اولویت های این اداره کل، […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /خراسان شمالی مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی از نیاز چهار میلیارد تومانی پروژه بزرگ آبرسانی بایدار عشایری گلیل شیروان برای تکمیل شدن خبر داد.
محمدرضا قلی پور در گفت و گو با علنی به نقل از ایسنا ، با اشاره به اینکه یکی از اولویت های این اداره کل، تامین آب پایدار در سامانه های عرفی عشایری است، گفت: طی سال گذشته برای دست یابی به این هدف اعتبار شش میلیارد تومان را هزینه شد و حدود ۱۰ سامانه عرفی عشایری به آب پایدار متصل شدند.

وی به پروژه بزرگ آبرسانی پایدار گلیل شیروان نیز اشاره کرد و افزود: با اجرای کامل این پروژه ۴۸ سامانه عرفی عشایر، به آب پایدار دست پیدا خواهند کرد.

قلی پور ادامه داد: تاکنون برای اجرای این پروژه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است و با اجرای آن ۶۵ درصد از سامانه های عرفی عشایری استان به آب پایدار متصل می شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر فاز اول این پروژه اجرایی شده است و حدود ۱۵ سامانه عرفی از آن بهره می برند.

بیش از ۲۷۴۰ سرویس آبرسانی سیار به مناطق عشایری خراسان شمالی انجام شد

مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی در ادامه گفت: از زمان ورود عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی طی امسال بیش از دو هزار و ۷۴۰ سرویس آبرسانی سیار برای این افراد انجام شده است.

وی اظهارکرد: حدود ۲۷ هزار و ۴۰۰ متر مکعب آب به صورت سیار به مناطق عشایری استان انتقال داده شده است.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۵ سال گذشته هیچ گاه آبرسانی سیار برای مناطق ییلاقی عشایر استان وجود نداشته است، افزود: همیشه چشمه ها و رودخانه پرآب بوده و عشایر از آن آب استفاده می کردند اما امسال خشکسالی موجب شد تا با تانکرها آبرسانی شود.

قلی پور ادامه داد: سالانه در مجموعه این اداره کل برای آبرسانی سیار به عشایر استان رقم سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در سال جاری برای تامین آب مورد نیاز عشایر مبلغ یک میلیارد تومان به شرکت و تعاونی های عشایری بدهکار شده ایم.

وی تصریح کرد: این اداره کل تا پایان سال به رقم دو میلیارد تومان دیگر برای آبرسانی سیار نیاز دارد.

این مقام مسئول گفت: یکی از چالش های ما برای آبرسانی به مناطق عشایری کمبود تانکرهای آبرسان است که از مدیریت بحران استان تقاضای چهار دستگاه کامیون تانکر کردیم که هنوز اختصاص نیافته است.

وی افزود: برای حل مشکل آبرسانی سایر خود عشایر پای کار آمده و بخشی از انتقال آب توسط تراکتورهای عشایری صورت می گیرد.

مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر به سه هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری با ۱۲ تانکر آبرسانی سیار انجام می شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.