«نگاهی به زندگی عشایر ایران زمین» منتشر شد
20 مهر 1400 - 10:01
شناسه : 28736
1

انجمن علمی دانشجویی باستان‌شناسی دانشگاه تربت حیدریه نشریه‌ای را به صورت الکترونیک با عنوان «نگاهی به زندگی عشایر ایران زمین» منتشر کرد. به گزارش باشگاه دانشجویان علنی به نقل از ایسنا ، زندگی عشایری، انواع اقوام عشایر ایران در تقسیم‌بندی جغرافیایی، کوچ و انواع آن در جوامع عشایری، تقسیم‌ وظایف در خانواده عشایری، آداب و […]

پ
پ

انجمن علمی دانشجویی باستان‌شناسی دانشگاه تربت حیدریه نشریه‌ای را به صورت الکترونیک با عنوان «نگاهی به زندگی عشایر ایران زمین» منتشر کرد.
به گزارش باشگاه دانشجویان علنی به نقل از ایسنا ، زندگی عشایری، انواع اقوام عشایر ایران در تقسیم‌بندی جغرافیایی، کوچ و انواع آن در جوامع عشایری، تقسیم‌ وظایف در خانواده عشایری، آداب و رسوم عشایر، صنایع دستی عشایر، غذای محلی عشایر، فعالیت‌های اقتصادی عشایر و سخن پایانی عناوین مطالبی است که در این شماره نشریه دیده می‌شود.
سرزمین باستانی ایران از لحاظ موقعیت جغرافیایی بسیار متنوع است و همین ویژگی، تاثیر شدیدی بر شکل‌گیری فعالیت‌های معیشتی در این سرزمین گذاشته است.
یکی از گروه‌هایی که حدود ۱.۶۸ درصد جمعیت فعلی ایران را تشکیل داده عشایر هستند، عشایر مردمانی هستند که امرار معاش و ماهیت زندگی‌شان را طبیعت رقم می‌زند. … در حال حاضر نیز زندگی عشایری مبتنی بر کوچ در بخش‌های زیادی از مناطق و استان‌های کشور جریان دارد، به طوری که بر اساس سومین سرشماری اجتماعی – اقتصادی عشایر کوچنده (سال ۱۳۷۸)، تعداد ۱۰۴ ایل در ۳۰ استان کشور استقرار دارند. …»
معصومه موسوی، الهه توکلی و احسان رمضان‌زاده تهیه کنندگان این نشریه الکترونیکی هستند.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.