نمایندگان مجلس در عزل و نصب ها دخالت نکنند/قطعی شدن راه اندازی دانشگاه صنعتی در اردبیل
14 آذر 1400 - 9:01
شناسه : 42534
0

علنی به نقل از ایسنا /اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نمایندگان مجلس حق دخالت در عزل و نصب های مدیران به ویژه در حوزه آموزش و پرورش را ندارند. آیت الله سیدحسن عاملی در مراسم تجلیل از برترین های کنکور در اردبیل در مصلی این شهر اظهار کرد: سرنوشت […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نمایندگان مجلس حق دخالت در عزل و نصب های مدیران به ویژه در حوزه آموزش و پرورش را ندارند.

آیت الله سیدحسن عاملی در مراسم تجلیل از برترین های کنکور در اردبیل در مصلی این شهر اظهار کرد: سرنوشت آینده این کشور را در حفظ استقلال و تمامیت ملی نخبگان و تحصیل کردگان مراکز علمی و دانشگاه ها رقم خواهند زد و شایسته است همه به جایگاه علم و عالم حرمت بگذارند.
وی با انتقاد از حاضر نشدن برخی از مدیران در مراسم تجلیل از برترین های کنکور خاطرنشان کرد: شایسته است از همت و تلاش تک تک دانش آموزان در کسب این موفقیت قدردانی کنیم چرا که این موفقیت ها تنها محصول سیستم آموزش و پرورش نیست.
امام جمعه اردبیل افزود: معلمان و اساتید گمنام بدون توجه به ساعات کاری و محدوده وظیفه اداری خود با عشق و علاقه در این ساحه حاضر شده و سعی کردند نسلی را تربیت کنند که یک ملت به وجود آنها افتخار کرده و می توانند ایران را در اوج محاصره علمی و تکنولوژی نجات دهند.
عاملی موضوع مدیریت را در ابعاد مختلف بسیار مهم و خطیر توصیف کرد و گفت: ما شورا و شهرداری می خواهیم که تنها به شکل کالبدی شهر توجه نکند بلکه فضای سالم تربیتی و رشد علمی و عقلانی شهروندان را با تدبیری مناسب فراهم کند.
وی تصریح کرد: اربابان قدرت و سیاست باید از دخالت در نظام تعلیم و تربیت احتزار کنند چرا که آموزش و پرورش محل جولان مدیران سیاسی نیست.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: ما به آموزش و پرورشی نیاز داریم که از دوران خردسالی نسل آینده را با اهمیت موضوع محیط زیست و مصرف بهینه آب، برق، گاز و سایر حوزه ها آگاه کرده و شهروند مسئولیت پذیر تربیت کنند.
عاملی اظهار کرد: بهتر است نمایندگان مجلس به دور از دخالت در عزل و نصب ها در تصویب قوانین و نظارت بر آن دقت کنند و در حساس ترین شرایط اقتصادی کشور طرحی تحول آفرین به تصویب برسانند.
وی از مدیریت ارشد استان خواست؛ دلیل تاخیر در معرفی و انتصاب برخی از مدیران را برای مردم تبیین کنند چرا که اصلا شایسته نیست مدیریت برخی از ادارات معطل و پادرهوا بماند.
امام جمعه اردبیل افزود: پدران و مادران با الگوی مناسب و استراتژی صحیح تربیتی باید قدرت روحیه خود را نشان دهند تا در کنار برقراری نظام عادلانه آموزشی در مناطق محروم نخبگان و دانش آموزان شایسته شناسایی و معرفی شوند.
عاملی گفت: ما قصد داریم تا مصلی اردبیل را مجهز به امکانات کمک آموزشی برای کنکوری ها کنیم تا به شکل مجانی از این فضای فرهنگی به عنوان قلب فرهنگی شهر استفاده کرده و خود را مهیای اعتلای علمی کشور کنند.
 وی اظهار کرد: با ورود بسیج می توان از ظرفیت پایگاه های مساجد در این زمینه استفاده کرد تا به نحوی عدالت آموزشی با ایجاد امکانات زیرساختی در محلات فراهم آید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با انتقاد از لغو مصوبه راه اندازی دانشگاه صنعتی در دولت گذشته خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده مقرر شد تا دانشگاه صنعتی در اردبیل با تامین 150 میلیارد تومان اعتبار با کمک خیرین راه اندازی شود که توسعه مراکز دانشگاهی و علمی جایگاه کنکور را در استان ارتقا می دهد.
عاملی در پایان گفت: هنوز جایگاه استان اردبیل در کنکور مطلوب  مناسب نیست و باید همه امکانات را بسیج کرد تا جایگاه این استان در مسیر پیشرفت و توسعه علمی ارتقا یابد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.