نظام غربی به دنبال تحمیل فرهنگ خود به مردم تمام دنیا است
14 آبان 1400 - 16:02
شناسه : 35690
1

علنی به نقل از ایسنا /خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: دنیای امروز دنیای تحمیل فرهنگ‌ها است و امروز نظام غربی برای تحمیل فرهنگ مادی‌گرایی خود به تمام دنیا تلاش می کند. حجت‌الاسلام رضا نوری، ۱۴ آبان ماه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه که در مصلی بجنورد برگزار شد، با اشاره به […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: دنیای امروز دنیای تحمیل فرهنگ‌ها است و امروز نظام غربی برای تحمیل فرهنگ مادی‌گرایی خود به تمام دنیا تلاش می کند.

حجت‌الاسلام رضا نوری، ۱۴ آبان ماه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه که در مصلی بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه فرهنگ، خمیر مایه و روح یک جامعه را تشکیل می‌دهد، افزود: اگر بخواهیم نشاط، افسردگی، سلامت بازار و خسیسه‌های تمدن جامعه‌ای را بررسی کنیم باید به سراغ فرهنگ آن جامعه برویم.
وی با بیان اینکه تجلی فرهنگ در آداب و رسوم، پوشش، ادبیات و… نمود پیدا می‌کند، اضافه کرد: نظام غربی با داشتن فضای رسانه‌ای قوی، به دنبال تحمیل فرهنگ برگرفته از نظام خودش است.
امام جمعه بجنورد با تأکید براینکه حفاظت از فرهنگ اسلامی مسئله بسیار مهمی است، تصریح کرد: غلبه فرهنگی، سیطره سیاسی، اقتصادی و… را به دنبال دارد و به معنای تحمیل هویت یک ملت بر ملتی دیگر است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: وقتی پوشش نامناسب، ادبیات غلط و… را از جوانان می‌بینیم باید احساس خطر کرده و توجه بیشتری به مسئله فرهنگ داشته باشیم.
نوری با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌های عناصر فرهنگی در کشور استفاده کنیم، تأکید کرد: الگوهایی در سوابق تاریخی ما وجود دارد که باید به بهترین حالت در اختیار نسل جوان قرار گیرد تا جوانان ما نیز با تاریخ و الگوها آشنا شوند.
امام جمعه بجنورد با تأکید بر خروج آمریکا از منطقه، اظهار کرد: آمریکا تمام تلاش خود را برای عدم وجود واکسن در کشور را به کار گرفت اما با مدیریت مناسب مسئولان کشور شاهد وفور واکسن هستیم و تولیدات داخلی کشور نیز افزایش چشمگیری داشته است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال منزوی شدنِ جمهوری اسلامی بود، تصریح کرد: ارتباط جمهوری اسلامی با کشورهای شرق آسیا و حضور در مهم‌ترین جلسات بین‌المللی موجب شد تا آمریکا به اهداف خود نرسد و شاهد خواهیم بود که آمریکا در دنیا منزوی می‌شود.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.