ممنوعیت فعالیت کسبه و بازاریان و کارمندان و فرهنگیان فاقد کارت واکسن
07 آبان 1400 - 11:58
شناسه : 33940
0

علنی به نقل از ایسنا /سیستان و بلوچستان فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: ۴۸۶۸ مورد ابتلا به کرونا و ۱۶۵ مورد فوتی از ابتدای بحران کرونا تاکنون در این شهرستان گزارش شده است. به گزارش علنی به نقل از ایسنا – صاحب گل صالحی در ستاد اجرایی و عملیاتی مقابله با ویروس کرونا با […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /سیستان و بلوچستان فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: ۴۸۶۸ مورد ابتلا به کرونا و ۱۶۵ مورد فوتی از ابتدای بحران کرونا تاکنون در این شهرستان گزارش شده است.

به گزارش علنی به نقل از ایسنا – صاحب گل صالحی در ستاد اجرایی و عملیاتی مقابله با ویروس کرونا با تقدیر از تلاش و اهتمام مجموعه اعضای ستاد شهرستانی مقابله با بیماری کرونا، دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف و مجموعه خدوم حوزه بهداشت و درمان پیرامون مسائل ذیل تاکید کرد:در حال حاضر واکسن مهمترین در دسترس ترین و ارزانترین دستاورد بشر برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری کرونا و کاهش احتمال وقوع مرگ و میر ناشی از این بیماری است.
وی افزود:تاکنون بالغ بر۶۳ هزار دوز واکسن کرونا در شهرستان خاش و مناطق تحت پوشش تزریق شده و پوشش واکسیناسیون در گروه سنی ۱۲ سال به بالا به ۴۱ درصد رسیده است.
صالحی ادامه داد:اقناع افکار عمومی و مقابله با واکسن هراسی و تبلیغات منفی در خصوص واکسیناسیون کرونا یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که مشارکت بیش از پیش علما،روحانیون، معتمدین، منتفذین، اصحاب رسانه و مردم را می طلبد.
وی اظهار داشت:ساده انگاری و کم رنگ شدن رعایت شیوه نامه های بهداشتی خطرناک و نگران کننده است و طغیان اتفاق افتاده در منطقه روستائی ده رئیس به دنبال برگزاری ۴مراسم عروسی پی در پی و حضور بیماران مثبت کرونای شناسایی شده در این مراسمات گواه بی توجهی به توصیه های مکرر پیشگیری از کرونا و عادی انگاری شرایط است.
فرماندار خاش گفت:افزایش پوشش واکسیناسیون، در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله با دیگران و عدم شرکت در مراسمات منجر به تجمع، تهویه مناسب هوا و شستشوی صحیح دست ها علاوه بر کاهش خطر چرخش ویروس در جامعه موجبات از سرگیری فعالیت های ضروری آموزشی، اقتصادی، اجتماعی، مذهبی و … را همانند گذشته فراهم می‌آورد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش هم دز این جلسه گفت:مستندات نشان می دهد که ۸۵ درصد از فوتیهای کرونایی هیچ دوزی از واکسن را دریافت نکرده اند.
دکتر رضا کرد افزود:با توجه به تأمین واکسن به مقدار کافی در شهرستان از مردم فهیم و نجیب دعوت بعمل می آید تا به منظور پیشگیری از ایجاد موج جدید بیماری و اهمیت واکسیناسیون در کاهش شدت بیماری، آمار مبتلایان، بستر و فوتی ها در صورتیکه تا کنون موفق به دریافت واکسن کرونا نشده اند در اولین فرصت با مراجعه به یکی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت نسبت به تلقیح واکسن اقدام نمایند.
وی بیان کرد:بنا به تصمیمات ستاد استانی و ملّی کرونا در خصوص شروع آموزش های حضوری مدارس “با لحاظ شرایط بهداشتی” و همچنین با توجه به اجرای طرح قرنطینه هوشمند آخرین دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا در سیستان و بلوچستان در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان، معلمان و اولیاء مدارس ورود تمامی دانش آموزان (بالای ۱۲ سال)، آموزگاران و سایر کارکنان به تمامی مدارس دولتی و غیر انتفاعی منوط به ارائه کارت معتبر تزریق واکسن می باشد.
وی ادامه داد:شاخص واکسیناسیون معلمان به عنوان الگو و پیشتاز فرهنگ و آموزش کلیه موضوعات مرتبط با سلامتی در جامعه به ویژه در بین دانش آموزان قابل قبول نیست و می بایست برنامه ریزی لازم در خصوص ارتقای شاخص واکسیناسیون در بین فرهنگیان و دانش آموزان صورت گیرد چرا که بازگشایی کامل مدارس منوط به پوشش بالای واکسیناسیون می باشد.
دکتر کرد گفت: با توجه به گزارش طغیان بیماری کرونا در منطقه ده رئیس و به منظور کنترل بیماری، استمرار و تشدید برنامه های نظام مراقبت کووید۱۹ با اولویت بیماریابی فعال در منطقه ده رئیس، ارتقاء شاخص واکسیناسیون به ویژه در فرهنگیان و دانش آموزان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برخورد جدی با متخلفین در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، اعمال محدودیت های کرونایی همچون تعطیلی مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی، تعطیلی موقت نمازهای جمعه و یومیه، مدارس دینی و حوزه های علمیه، کنترل مبادی ورودی و خروجی، عدم حضور در اجتماعات و…الزامی است.
مدیر بهداشت خاش اظهار داشت: تنفیذ حکم دهیاران جدید منوط به پوشش صد در صدی شاخص واکسیناسیون کرونا در همان منطقه هست،
وی تاکید کرد: با وجود گذشت بیش از هفت ماه از آغاز  واکسیناسیون کرونا همچنان مشارکت تمامی اقشار جامعه، روحانیون، مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرهنگیان، معتمدین و ریش سفیدان و…در جلب همراهی مردمی با برنامه واکسیناسیون و مدیریت آن در شهرستان حائز اهمیت است و اعضای ستاد مقابله با کرونا به صورت ویژه واکسیناسیون پرسنل زیرمجموعه را بررسی و با متخلفین برخورد کنند.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.