معرفی کتاب کوثر اربعین تألیف آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی
14 شهریور 1402 - 14:44
شناسه : 63800
6

معرفی کتاب کوثر اربعین تألیف آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی کتاب «کوثر اربعین» در راستای معرفت‌شناسی جریان اربعین به قلم آیت‌الله جوادی آملی به نگارش درآمده و در آن به چیستی زیارت اربعین، ضرورت و اهمیت اربعین، فلسفه و حکمت زیارت اربعین و آداب زیارت، پرداخته شده است. این کتاب در سه بخش تهیه و تنظیم شده […]

پ
پ

معرفی کتاب کوثر اربعین تألیف آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی

کتاب «کوثر اربعین» در راستای معرفت‌شناسی جریان اربعین به قلم آیت‌الله جوادی آملی به نگارش درآمده و در آن به چیستی زیارت اربعین، ضرورت و اهمیت اربعین، فلسفه و حکمت زیارت اربعین و آداب زیارت، پرداخته شده است.

7eaf4de227b34ad235cc527abed5b1f9

این کتاب در سه بخش تهیه و تنظیم شده است:

۱. کلیات، شامل مباحثی مانند: چیستی، اهمیت، حکمت، آداب و آثار زیارت.

۲. زیارت امام حسین علیه‌السلام شامل مباحثی چون: زیارت و عزاداری امام حسین علیه‌السلام، فلسفه زیارت و نقش زیارت در جاودانگی حماسه حسینی.

۳. زیارت اربعین، شامل مباحثی مانند: ویژگی عدد اربعین، اهمیت اربعین، تاریخچه زیارت اربعین، تبیین آموزه‌‌‌‌‌‌‌های برجسته در زیارت اربعین و در نهایت ذکر برخی از آثار و ظرفیت‌‌‌‌‌‌‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پیاده‌روی اربعین.

636764946847706504mZhtluF

در بخشی از این کتاب آمده است که هر حقیقت، علامت و نشانه‌ای دارد.

ایمان نیز شاخصی دارد و یکی از نشانه‌‌‌‌‌‌‌های روشن آن زیارت اربعین است که زیارت اربعین در میان زیارت‌‌‌‌‌‌‌ها جایگاه بس ویژه‌ای، به گونه‌ای که هم‌ردیف با نماز واجب و مستحبّی روزانه از نشانه‌های ایمان و مؤمنین معرفی شده است.

ف.یوسفی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.