معرفی کتاب “هم نفس با پیامبر ص” اثر جواد محدثی
12 شهریور 1403 - 11:13
شناسه : 72421
6

معرفی کتاب “هم نفس با پیامبر ص” اثر جواد محدثی  کتاب «هم نفس با پیامبر (ص)»، شرحی فشرده بر فرازهایی از مواعظ بلندی است که رسول خدا (ص) به ابوذر غفاری تعلیم داده است و ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند برای اهل مطالعه در این روزگار، به‌ویژه جوانان جویای یقین و پویای راه کمال و سلوک […]

پ
پ

معرفی کتاب “هم نفس با پیامبر ص” اثر جواد محدثی

 کتاب «هم نفس با پیامبر (ص)»، شرحی فشرده بر فرازهایی از مواعظ بلندی است که رسول خدا (ص) به ابوذر غفاری تعلیم داده است و ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند برای اهل مطالعه در این روزگار، به‌ویژه جوانان جویای یقین و پویای راه کمال و سلوک روحی، مفید باشد.

14021012197

در بخشی از این کتاب آمده است که روایات و مواعظی که از رسول خدا (ص) برای ما باقی‌مانده، میراثی بس گران‌قدر است که راهنمای زندگی و مایه سعادت دنیا و آخرت است.

وقتی موعظه از زبان پیامبر باشد و از جان محمد صلی‌الله علیه و آله بجوشد و بر جان‌ودل «ابوذر» نشیند، سزاوار است که گوش جان همۀ عالمیان در همۀ زمان‌ها آن حکمت‌ها را مشتاقانه خریدار شود و چهرۀ روح در چشمۀ زلال این مواعظ، شادابی یابد.

4305872

_ برشی از کتاب هم نفس با پیامبر (ص) :

«محمد صلی‌الله‌علیه‌و‌اله، معلم توحید از اینجا سخنان پیامبر به ابوذر شروع می‌شود. رسول خدا، شاگردی ممتاز و گوشی پندنیوش و قلبی آگاه را در پیش دارد و می‌داند که پیام و سخنش بر دل خداشناس خواهد نشست. می‌داند که نصیحت و توصیه‌هایش تباه نخواهد شد و هدر نخواهد رفت. محمد (ص) و ابوذر روبه‌روی هم‌اند. رسول خدا سخن می‌گوید، «ابوذر» گوش جان را به این چشمه‌سار زلال معرفت و تعلیم گشوده است. پیامبر سخن را از «خدا» آغاز می‌کند: ای ابوذر! خدا را آن‌گونه عبادت کن که گویا او را می‌بینی اگر تو او را نمی‌بینی او تو را می‌بیند. بدان که سرآغاز عبادت و خدا پرستی «معرفت» و «شناخت» است. او قبل از هر چیز «اول» است و چیزی پیش از او نبوده است. او یکتایی است که دومی ندارد. پاینده‌ای است که نهایت ندارد. آسمان‌ها و زمین و آنچه در آن‌هاست پدید آمده از قدرت اوست. او «آگاه» و «توانا» است.»

این کتاب به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد محدثی در ۱۱۰ صفحه به همت انتشارات زائر آستان مقدس حضرت معصومه (س) به چاپ رسید.

ف.یوسفی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.