معرفی کتاب استاد فقط معلّم نیست؛ مربّی هم هست به قلم عادل طاهری حاجی‌وند
15 اردیبهشت 1402 - 12:06
شناسه : 60172
5

معرفی کتاب استاد فقط معلّم نیست؛ مربّی هم هست به قلم عادل طاهری حاجی‌وند کتاب “استاد فقط معلم نیست؛ مربی هم هست” مجموعه‌ای از آیات قرآن کریم، احادیث و روایات و بیانات مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور با موضوع “نقش و جایگاه اساتید دانشگاه‌ها در تربیت نسل آینده کشور” به همت […]

پ
پ

معرفی کتاب استاد فقط معلّم نیست؛ مربّی هم هست به قلم عادل طاهری حاجی‌وند

کتاب “استاد فقط معلم نیست؛ مربی هم هست” مجموعه‌ای از آیات قرآن کریم، احادیث و روایات و بیانات مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور با موضوع “نقش و جایگاه اساتید دانشگاه‌ها در تربیت نسل آینده کشور” به همت عادل طاهری حاجی‌‌وند جمع‌آوری و تدوین شده است.

ostad

نویسنده این کتاب با سعی و کوشش فراوان در سخنان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (مد ظله عالی) که در بین سال‌های 1381 تا 1398 که به طور مرتب، هر سال با اساتید دانشگاه‌‌های سراسر کشور دیدار داشتند و صحبت کرده‌اند به منظومه تفکر ایشان درباره استاد دانشگاه تراز انقلاب اسلامی دست یافتند و آن را در این کتاب منعکس کردند.

HSkx9CakABkblmObCGgeO3ukR3SCUwc33p7ttbst.jpg_512X512X70

ابتکار نویسنده در کتاب “استاد فقط معلم نسیت؛ مربی هم هست” این است که با توجه به مجموعه سخنان مقام معظم رهبری، سه نقش کلیدی از منظر معظم له برای استاد در نظر می‌‌گیرد و آن‌ها را تبیین می‌‌کند، که شامل معلم بودن، محقق بودن و مربی بودن است.

با این بیان که استاد، وقتی در جایگاه استادی قرار می‌گیرد، دانشجو را علاوه بر علم‌آموزی و راهنمایی‌اش در امر پژوهش، باید نسبت به تربیت وی نیز اهتمام و دغدغه داشته باشد. از این رو اگر کسی که در مقام تدریس قرار می‌گیرد نسبت به تربیت اهتمام نداشته باشد یا احیانا انحراف فکری و … داشته باشد، بی‌تردید دانشجویانی که از او قرار است بیاموزند، بعید نیست که کشور را به تباهی و نابودی بکشانند. مثل آنچه که در زمان قبل از انقلاب در حال تحقق بود. ولی اگر استاد منشأ راهنمایی و خیر باشد، دانشجویانی که زیر دست او تربیت می‌شوند، کشور را به سوی عزت و سربلندی می‌کشانند.

141627196794

لازم به ذکر است که این کتاب از دو بخش تشکیل شده است.

بخش اول، جلوه استادی را به نمایش می‌گذارد و برای هر سه نقش وظایفی را تعیین می‌کند.

مثل تقویت هویت ایرانی اسلامی در بین دانشجویان، تزریق اعتقاد به «ما می توانیم» به دانشجویان، تعمیق ایمان و معنویت و تقویت روحیه امید و …

در بخش دوم چهل نکته از آداب استادی و تعلیم و تعلم در اسلام است که برای رسیدن به استاد دانشگاه تراز انقلاب اسلامی لازم است را بیان می‌کند.

مثل به کار گرفتن علم، حس فروتنی، پالایش قصد و هدف و …

این کتاب به تمامی اساتید حوزه و دانشگاه‌ و کسانی که دوست دارند از نقش خود به عنوان مربّی، معلّم و استاد آگاه شوند، معرفی می‌گردد.

_ مشخصات کتاب:

ناشر کتاب: دفترنشرمعارف

مولف : طاهری حاجی وند

تعداد صفحه: 144

قطع:رقعی

لینک خرید از سایت:

https://nashremaaref.ir/product/531930/

ف.یوسفی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.