لزوم ایجاد بستر مناسب کسب‌وکارهای مجازی پیش از اجرای طرح صیانت از فضای مجازی
24 مرداد 1400 - 12:00
شناسه : 17671
0

علنی به نقل از ایسنا /خراسان رضوی رئیس اتحادیه صنف رایانه و ماشین‌های اداری مشهد با اشاره به اینکه «بسیاری از واحدهای صنفی‌ از زمان شروع پاندمی کرونا فعالیت خود را در صفحات مجازی از جمله اینستاگرام و یا گروه‌ها و کانال‌ها تلگرام شروع کردند»، گفت: در مرحله نخست باید فضا و بستر مناسب ایجاد و […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /خراسان رضوی رئیس اتحادیه صنف رایانه و ماشین‌های اداری مشهد با اشاره به اینکه «بسیاری از واحدهای صنفی‌ از زمان شروع پاندمی کرونا فعالیت خود را در صفحات مجازی از جمله اینستاگرام و یا گروه‌ها و کانال‌ها تلگرام شروع کردند»، گفت: در مرحله نخست باید فضا و بستر مناسب ایجاد و بعد محدودیت‌ و کنترل‌ها اعمال شود. اگر غیر از این باشد بسیاری از کسب و کارهای مجازی داخل کشور آسیب می‌بینند و از بین می‌روند.
محمود بنانژاد در گفت‌وگو با علنی به نقل از ایسنا در خصوص اجرای طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و اثرات آن اظهار کرد: با اجرای این طرح  یکی از مواردی که مطرح می‌شود، فعالیت کسانی است که صرفا در فضای مجازی کار می‌کنند و فعالیت آن‌ها صددرصد وابسته به فضای مجازی بوده و از بسترها و برنامه‌های خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند.
وی افزود: تا جایی که بنده طرح را مطالعه کرده و مواد مربوط به آن را خوانده‌ام، قرار است تا برنامه‌ها و  مجموعه‌ها موظف به رعایت یکسری از قوانین شوند. اگر این برنامه‌ها توانستند آن مواردی که مدنظر دولت و مجلس است را رعایت کنند، وضعیت به همین روال ادامه پیدا می‌کند. ولی اگر غیر از این باشد محدودیت‌هایی در خصوص فعالیت ‌آن‌ها اعمال خواهد شد.
رئیس اتحادیه صنف رایانه و ماشین‌های اداری مشهد در خصوص اجرای این طرح و اثرات آن بیان کرد: به نظر بنده اگر این محدودیت‌ها فی‌البداهه اجرا و اعمال شود، برای آن‌هایی که صددرصد کار آن‌ها در فضای مجازی است و از همین طریق فعالیت و کسب درآمد می‌کنند و همچین برای کسانی که برای تبلیغ فروشگاه‌ها و محل کسب و کار خود از طریق فضای مجازی دست به فعالیت می‌زنند و علاوه بر کار فیزیکی در فضای مجازی نیز به فعالیت می‌پردازند، آسیب وارد خواهد شد.
بنانژاد با اشاره به افزایش کسب‌وکارهای مجازی بعد از شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: بسیاری از واحدهای صنفی‌ از زمان شروع پاندمی کرونا فعالیت خود را در صفحات مجازی از جمله اینستاگرام و یا گروه‌ها و کانال‌های تلگرام شروع کردند.
وی با تاکید بر اینکه « اگر این محدودیت‌ها فورا و بدون آمادگی قبلی اعمال شوند، به این کسب و کارها آسیب وارد خواهد شد»، ادامه داد: از آنجایی که هدف این طرح کنترل فضای مجازی است و این امر تبعات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دارد، باید این محدودیت‌ها در جهت تغییر فضای مجازی به مرور صورت پذیرد تا افرادی که در این فضا در حال کسب و کار هستند نیز بتوانند خود را با این محدودیت‌ها وفق دهند.
رئیس اتحادیه صنف رایانه و ماشین‌های اداری مشهد ضمن تاکید بر لزوم رونق و افزایش امکانات برنامه‌های داخلی، عنوان کرد: برنامه‌ها و اپلیکیشین‌های داخلی به اندازه برنامه‌ها و فضاهای مجازی خارجی توسعه یافته و دارای امکانات نیستند. برای مثال بسیاری از امکانات که برنامه اینستاگرام دارد را برنامه‌های داخلی ندارند و یا تعداد کاربر چه داخلی و چه خارجی که در این فضا وجود دارد را برنامه‌های داخلی ندارند.
بنانژاد با تاکید بر لزوم ایجاد بستر و فضای مناسب در این زمینه پیش از اعمال محدودیت‌ها خاطرنشان کرد: در مرحله نخست باید فضا و بستر مناسب ایجاد و بعد محدودیت‌ و کنترل‌ها اعمال شود. اگر غیر از این باشد بسیاری از کسب و کارهای مجازی داخل کشور آسیب می‌بینند و از بین می‌روند. به خصوص در این برهه که مشکلات اقتصادی فراوانی در کشور وجود دارد  و افراد با حداقل‌‍ امکانات در حال فعالیت هستند، با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.