قیمت هر کیلوگرم برنج سفید در بازار ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان است
19 مرداد 1400 - 10:56
شناسه : 15612
0

علنی به نقل از ایسنا /مازندران معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: قیمت هر کیلوگرم برنج سفید در بازار ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان است. مجید بهادری با بیان اینکه از ۲۱۵ هزار هکتار سطح زیرکشت برنج در مازندران، تاکنون ۶۸ هزار و ۳۳ هکتار برداشت شده است، اظهار کرد: با توجه […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /مازندران معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: قیمت هر کیلوگرم برنج سفید در بازار ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان است.
مجید بهادری با بیان اینکه از ۲۱۵ هزار هکتار سطح زیرکشت برنج در مازندران، تاکنون ۶۸ هزار و ۳۳ هکتار برداشت شده است، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های مطلوب هفته‌های اخیر که به صورت پراکنده بوده است، سطح در معرض استرس و رها شده کشت برنج در شرق استان کاهش یافته است.

وی گفت: ۷۲ هزار و ۵۰۸ هکتار مزارع برنج مازندران مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج و ۴۳ هزار و ۸۱۴ هکتار مبارزه با بلاست برگ شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۴۹۳ هکتار مزارع برنج استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت، افزود: ۱۷۸ بانک نشاء برنج فعال در مازندران فعالیت دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۱۳۲ هزار و ۴۳۴ هکتار مزارع برنج مازندران به صورت مکانیزه و ۸۲ هزار و ۵۶۶ هکتار به صورت سنتی کشت شد، ادامه داد: ۴۲ هکتار به صورت کشت مستقیم، ۵ هزار و ۸۱۱ هکتار کشت مجدد و ۱۱ هزار هکتار به پرورش رتون اختصاص یافته است.

بهادری خاطرنشان کرد: امسال ۱۵۲ هزار و ۲۹۸ هکتار از شالیزارها با ارقام محلی و ۶۲ هزار و ۷۰۲ هکتار ارقام اصلاح شده زیرکشت رفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره آخرین وضعیت قیمت برنج گفت: با توجه به زمان برداشت برنج، قیمت بازار مناسب است و می‌توان گفت مورد رضایت کشاورزان هم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، وی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج سفید در بازار ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان است و در شالیکوبی‌ها با این قیمت به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.